dc.creatorKallas, Zein
dc.creatorAlba, Martín Federico
dc.creatorCasellas, Karina Susana
dc.creatorBerges, Miriam
dc.creatorDe Greef, Gustavo Daniel
dc.creatorGil, José María
dc.date.accessioned2023-01-10T10:19:29Z
dc.date.accessioned2023-03-15T14:19:58Z
dc.date.available2023-01-10T10:19:29Z
dc.date.available2023-03-15T14:19:58Z
dc.date.created2023-01-10T10:19:29Z
dc.date.issued2017-10
dc.identifierKallas, Z.; Alba, M. F.; Casellas, K.; Berges, M.; De Greef, G. y Gil, J. M. (2017). Impact of the sensory experience on consumers' preference toward the origin of honey: a case study in Mar del Plata, Argentina. Comunicación presentada en IAAE Inter-Conference Symposium; 5 Congreso Regional de Economía Agraria, Talca, Chile, October 17-20, 2017.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/20.500.12123/13864
dc.identifierhttp://nulan.mdp.edu.ar/2849/
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6216714
dc.description.abstractThis study analysed consumers' expected preference toward local honey with different colour and texture. We analysed the impact of the sensory experience on consumers' expectation and their willingness to pay for the honey products. We carried out two Non-Hypothetical Discrete Choice Experiments (DCE) by creating a real shopping scenario before and after the hedonic sensory test for a sample of 145 consumers from Mar del Plata, Argentina. Data used in this analysis were obtained from questionnaires completed in a controlled environment and estimated using the random parameters Logit model (MIXL). Results showed both high preference and acceptance for local honey with solid texture and light colour and also revealed a high rejection for dark honeys. Consumers also declared their willingness to pay a premium for their most preferred honey type if it is produced from local place. The sensory experience has had impact on expectation. Consumers were not willing to compromise their perceived quality and their eating experience with other descriptors of the honey product.
dc.description.abstractEste estudio analizó la preferencia esperada de los consumidores hacia la miel local con diferentes colores y texturas. Analizamos el impacto de la experiencia sensorial en las expectativas de los consumidores y su disposición a pagar por los productos de miel. Se llevaron a cabo dos Experimentos de Elección Discreta No Hipotética (DCE), creando un escenario real de compra antes y después de la prueba sensorial hedónica para una muestra de 145 consumidores de Mar del Plata, Argentina. Los datos utilizados en este análisis se obtuvieron a partir de cuestionarios completados en un entorno controlado y estimados utilizando el modelo Logit de parámetros aleatorios (MIXL). Los resultados mostraron alta preferencia y aceptación por la miel local con textura sólida y color claro y también revelaron un alto rechazo por las mieles oscuras. Los consumidores también declararon su disposición a pagar una prima por su tipo de miel preferido si se produce en un lugar local. La experiencia sensorial ha tenido un impacto en las expectativas. Los consumidores no estaban dispuestos a comprometer su calidad percibida y su experiencia alimentaria con otros descriptores del producto de miel.
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Talca; International Association of Agricultural Economics (IAAE)
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.sourceIAAE Inter-Conference Symposium; 5 Congreso Regional de Economía Agraria, Talca, Chile, October 17-20, 2017
dc.subjectMiel
dc.subjectComportamiento del Consumidor
dc.subjectEncuestas al Consumidor
dc.subjectHoney
dc.subjectConsumer Behaviour
dc.subjectConsumer Surveys
dc.titleImpact of the sensory experience on consumers’ preference toward the origin of honey: a case study in Mar del Plata, Argentina
dc.typeinfo:ar-repo/semantics/documento de conferencia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObject
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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