bachelorThesis
The influence of audio-visual media as pre-listening activity for listening comprehension development
Fecha
2022-09Autor
Armijos Castro, Nahira Allyson
Montiel Choez, Josue David
Institución
Resumen
Currently, Audiovisual media is a very important factor of interest for young people, but what is its importance in English language teaching? For this reason, this research focuses on audiovisual media and its influence in listening comprehension. This work aims to develop bibliographic research of its study variables, to then establish crucial audiovisual resources in education and class techniques for active listening comprehension. The proposal is to design an audiovisual booklet where pre-listening techniques are used to improve the development of listening comprehension. Data collection showed audiovisual content interest; likewise, there is a negative result regarding the use of these audiovisual resources and listening techniques. Accurate usage of audiovisual media material aimed to improve good development of listening comprehension using pre-listening techniques as its main activity design at the B1 level. This investigation serves as a basis for further research where comparisons of audio visual resources and techniques of listening stages can be carried out. Actualmente, los medios audiovisuales son un factor de interés muy importante para los jóvenes, pero ¿cuál es su importancia en la enseñanza del idioma inglés? Por ello, esta investigación se centra en los medios audiovisuales y su influencia en la comprensión auditiva. Este trabajo tiene como objetivo desarrollar una investigación bibliográfica de sus variables de estudio, para luego establecer recursos audiovisuales cruciales en la educación y técnicas de clase para la comprensión auditiva activa. La propuesta es diseñar un cuadernillo audiovisual donde se utilicen técnicas previas a la escucha para mejorar el desarrollo de la comprensión auditiva. La recolección de datos mostró interés por el contenido audiovisual; asimismo, hay un resultado negativo en cuanto al uso de estos recursos audiovisuales y técnicas de escucha. Uso preciso de material de medios audiovisuales con el objetivo de mejorar el buen desarrollo de la comprensión auditiva utilizando técnicas de preescucha como su principal diseño de actividad en el nivel B1. Esta investigación sirve de base para futuras investigaciones donde se puedan realizar comparaciones de recursos audiovisuales y técnicas de etapas de escucha.