bachelorThesis
Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms.
Fecha
2022-09Autor
Arriaga León, Jonathan Jefferson
Barahona Jiménez, Emmanuel Xavier
Institución
Resumen
The main objective of this research work was to determine the impact of pedagogical strategies on listening comprehension in students of Ninth Grade of Basic General Education "EDUARDO KINGMAN RIOFRIO" of the city of Guayaquil, province of Guayas, during the academic period 2022-2023, in the online modality, this research was developed through a bibliographic and field study, that is, of mixed characteristics, qualitative to a population of 47 members, Through a survey of students and interviews with the authority and the English teacher, it was possible to determine the pedagogical strategies in the listening compression and to propose the design of a blog with interactive activities for the listening comprehension for students. El presente trabajo de investigación tuvo como objetivo principal determinar el impacto de las estrategias pedagógicas en la comprensión auditiva en los estudiantes de Noveno Grado de Educación General Básica “EDUARDO KINGMAN RIOFRIO” de la ciudad de Guayaquil, provincia del Guayas, durante el período lectivo 2022-2023, en la modalidad online, dicha investigación fue desarrollada mediante un estudio bibliográfico y de campo, es decir, de características mixtas, cuali-cuantitativa a una población de 47 miembros, mediante una encuesta a los estudiantes y entrevista a la autoridad y al docente de inglés se pudo determinar las estrategias pedagógicas en la compresión auditiva y poder proponer el diseño de un blog con actividades interactivas para la comprensión auditiva para los estudiantes.