dc.contributorTenelema Ch., Joyce
dc.creatorEspinal Safadi, Karoly Nallive
dc.creatorFierro Cauja, Angela Melissa
dc.date.accessioned2022-12-08T19:42:17Z
dc.date.accessioned2023-03-09T18:39:01Z
dc.date.available2022-12-08T19:42:17Z
dc.date.available2023-03-09T18:39:01Z
dc.date.created2022-12-08T19:42:17Z
dc.date.issued2022-09
dc.identifierhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/65258
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6094939
dc.description.abstractThis investigation is based on the use of the participatory oral techniques to develop the oral expression of B1 students with the participation of advanced English speakers. The main objective of this research is to design a guide in form of a booklet that will help the development of the oral expression in the students of the Guayaquil Fiscal Education School. This goal is achieved with the implementation of a guide based on the use of the participatory oral techniques for the improvement of the oral expression and fluency using advanced English speakers as an aid for the student to gain confidence in the learning process. The investigation uses the mixed approach and the descriptive and explicative research. With the use of the survey and interview as the primary source data collection method, it is evidenced the lack of motivation from the students to learn the English language and the low vocabulary and fluency in English. The bibliographical research shows that the use of participatory oral techniques helps the development of oral expression in the students and a guide based on the use of the participatory oral techniques in the form of a booklet with exercises is presented.
dc.description.abstractEsta investigación está basada en el uso de las técnicas orales participativas para desarrollar la expresión oral de los alumnos del nivel B1 en inglés con la participación de angloparlantes avanzados. El objetivo principal de esta investigación es desarrollar una guía en forma de cuadernillo que ayude al desarrollo de la expresión oral en los estudiantes de la Escuela de Educación Fiscal de Guayaquil. Este objetivo se logra con la implementación de una guía basada en el uso de las técnicas orales participativas para el mejoramiento de la expresión y fluidez oral utilizando angloparlantes avanzados como ayuda para aumentar el grado de confianza del estudiante. La investigación utiliza el enfoque mixto y la investigación descriptiva y explicativa. Con el uso de la encuesta y entrevista como método de recolección de datos de fuente primaria, se evidencia la falta de motivación de los estudiantes para aprender el idioma inglés y el bajo vocabulario y fluidez en inglés. La investigación bibliográfica demuestra que el uso de técnicas orales participativas ayuda al desarrollo de la expresión oral en los estudiantes y se presenta una guía basada en el uso de técnicas orales participativas en forma de cuadernillo con ejercicios.
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rightsopenAccess
dc.subjectORAL EXPRESSION
dc.subjectPARTICIPATORY ORAL TECHNIQUES
dc.subjectADVANCED ENGLISH SPEAKERS
dc.titleUse of participatory oral techniques with advanced english speakers
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución