bachelorThesis
The influence of digital storytelling in the development of oral production.
Fecha
2022-09Autor
Jiménez Montero, Marcos Daniel
Cabrera Troya, Genesis Lorena
Institución
Resumen
This educational project addresses the conceptualization of "Digital Stories" to improve the oral production of third-year high school students from the “Educational Unit Francisco Huerta Rendon”. This project has the characteristic of being innovative, since, as was observed in the surveys and interviews, both the teacher, the director, and the students are unaware of the "Digital Stories" technique, giving the student body the opportunity to work on a new method. to improve their oral production. In this context, a workbook was developed that leads to the use of this technique. The content of this workbook presents the relevant activities that are considered necessary for a correct "Digital History", explaining and providing the necessary tools, such as the grammar and vocabulary necessary for its creation. Este proyecto educativo aborda la conceptualización de la “Historias digitales” para mejorar la producción oral de los estudiantes de tercero de Bachillerato de la Unidad Educativa Francisco Huera Rendón”. Este proyecto tiene la característica de ser innovador, ya que, según se pudo observar en las encuestas y entrevistas, tanto al docente, la directora, como estudiantes desconocen la técnica “Historias digitales”, dando al estudiantado la oportunidad de trabajar en un nuevo método para mejorar su producción oral. Bajo este contexto, se elaboró un libro de trabajo que conlleva al uso de esta técnica. El contenido de este libro de trabajo presenta las actividades relevantes que se consideran necesarias para una correcta “Historia digital”, explicando y brindando las herramientas necesarias, como la gramática y vocabulario necesarias para su creación.