Article
Impact of the use of selected Youtube videos to enhance the speaking performance on a2 efl learners of an ecuadorian public high school
Fecha
2018-07-31Registro en:
2588-073X
Autor
Galán Cherrez, Nefi Manuel
Maya Montalvan, Jeimi Patricia
Garcia Brito, Oswaldo Edison
Montece Ochoa, Steffany Katherine
Institución
Resumen
The present research study aims to evaluate the impact of the use of selected YouTube videos for
enhancing learners’ speaking performance in English foreign learners (EFL) of A2 level at an
Ecuadorian public high school. Normally, by the time Ecuadorian public high school students
end their senior year, they are not yet able to effectively communicate in English. Consequently,
the requirements established in the curriculum by the Ecuadorian Ministry of Education
regarding English teaching as a foreign language are not being successfully accomplished. It is
believed that scaffolding speaking lessons with the aid of audio visual materials may bring about
effective results regarding communicative performance. Subsequently, quantitative and
qualitative instruments will gather data for its coding and analysis. In addition, results suggest
that selected YouTube videos bring positive results if classes are elaborated with before, during
and after video communicative tasks. Last but not least, implications indicate that classroom
environment may affect students’ performance. El presente estudio de investigación tiene como objetivo evaluar el impacto del uso de videos
seleccionados de YouTube para mejorar el rendimiento de la conversación de los estudiantes en
inglés como idioma extranjero (EFL) de nivel A2 en una escuela secundaria pública ecuatoriana.
Normalmente, cuando los estudiantes ecuatorianos de educación secundaria finalizan su último
año, todavía no pueden comunicarse de manera efectiva en inglés. En consecuencia, los
requisitos establecidos en el plan de estudios por el Ministerio de Educación ecuatoriano con
respecto a la enseñanza del inglés como lengua extranjera no se están logrando con éxito. Se cree
que las lecciones de andamiaje con la ayuda de materiales audiovisuales pueden producir
resultados efectivos con respecto al rendimiento comunicativo. Posteriormente, los instrumentos
cuantitativos y cualitativos recopilarán datos para su codificación y análisis. Además, los
resultados sugieren que los videos de YouTube seleccionados arrojan resultados positivos si las
clases se elaboran con antes, durante y después de las tareas comunicativas de video. Por último,
pero no menos importante, las implicaciones indican que el ambiente del aula puede afectar el
rendimiento de los estudiantes.