bachelorThesis
The effect of concept mapping to enhance text comprehension and summarization in the reading ability
Fecha
2019Autor
Quezada Mazzini, Fatima Jacqueline
Landaburu Tufiño, Erick Bernardo
Institución
Resumen
Estimating the deficiency of the reading of the students, there is considered that they have to comprehend and summarization in the reading ability of texts and in the written production, through the review of some of the investigations that have focused on the subject. Once this influence is confirmed, a structural approach to concept mapping teaching is planned, within the framework of reading comprehension and composition activities, analyzing the various aspects that will guide this teaching process: Goal setting, guiding with worksheets with principles Instruction, content and activities in the concept mapping which is done, methodology, and criteria in the evaluation of the reading of the students. In each of them, the student is given an active role as the protagonist of their learning, and the role of the teacher is guided, as a guide to that process. The project proposes actions and strategies based on the theoretical sources consulted, as well as on the results found in the selected population, in order to promote the influence of English to develop reading comprehension in students Al estimar la deficiencia de la lectura de los alumnos, se considera que deben comprender y resumir la capacidad lectora de los textos y la producción escrita, a través de la revisión de algunas de las investigaciones que se han centrado en el tema. Una vez confirmada esta influencia, se planifica un enfoque estructural de la enseñanza del mapeo conceptual, en el marco de las actividades de comprensión lectora y composición, analizando los diversos aspectos que guiarán este proceso docente: fijación de objetivos, orientación con hojas de trabajo con principios Instrucción, contenido y actividades en el mapeo conceptual que se hace, metodología y criterios en la evaluación de la lectura de los estudiantes. En cada uno de ellos, se le otorga al estudiante un rol activo como protagonista de su aprendizaje, y el papel del maestro se guía, como una guía para ese proceso. El proyecto propone acciones y estrategias basadas en las fuentes teóricas consultadas, así como en los resultados encontrados en la población seleccionada, con el fin de promover la influencia del inglés para desarrollar la comprensión lectora en los estudiantes