bachelorThesis
Exploration of the influence of tongue twisters for the development of the english oral production
Fecha
2021-03-26Autor
Contreras Riofrío, Ramón Juan
Institución
Resumen
The purpose of this exploration work is to find a solution to the problem of the deficiency in the development of oral production presented by the firstyear students of the Unified General Baccalaureate at the San Jacinto Educational Unit in the 2020-2021 School Year, which they are presenting Serious difficulties in reaching the level of oral production required in the Curriculum Guides for English as a foreign language. In order to find the problems that affected them, a study was carried out in which the said problem was contextualized and theoretically deepened through the use of historical background, theoretical and legal foundations, analysis that allowed a better understanding of its manifestations and symptoms. Likewise, the various methods, techniques, and instruments used for data collection are included; Student survey and teacher interview, which made it possible to confirm the existence of such a deficiency. Using the information acquired and thanks to the reviewed literature, a proposal was presented to resolve the conflict situation encountered, a didactic guide to develop oral production in English using tongue-twisters, this being a strategy that will reinforce the learning of the educational community La finalidad de este trabajo de exploración es buscar una solución al problema de la deficiencia en el desarrollo de producción oral presentada por los estudiantes de Primer año de Bachillerato General Unificado en la Unidad Educativa San Jacinto en el Año Lectivo 2020-2021, que están presentando serias dificultades para alcanzar el nivel de producción oral requerido en las Guías Curriculares de Ingles como lengua extranjera. Con el objetivo de encontrar los problemas que los afectaban, se realizó un estudio en el que el dicho problema se contextualizo y profundizó teóricamente a través del uso de antecedentes históricos, fundamentos teóricos y legales, análisis que permitió comprender mejor sus manifestaciones y síntomas. Asimismo, se incluyen los diversos métodos, técnicas e instrumentos utilizados para la recopilación de datos; encuesta al alumno y entrevista al profesor, que permitieron ratificar la existencia de una dicha deficiencia. Empleando la información adquirida y gracias a la literatura revisada se presentó una propuesta, para resolver la situación de conflicto encontrada, una guía didáctica para desarrollar la producción oral en inglés utilizando trabalenguas, siendo esta una estrategia que reforzará el aprendizaje de la comunidad educativa