bachelorThesis
The influence of audiobooks in the listening comprehension
Fecha
2020-10Autor
Piña Roldán, Verónica Arianna
Yungaicela Yungaicela, Mónica Marcia
Institución
Resumen
The present research work is aimed to find a solution to the problem found in the development of listening comprehension in the English language in First Year Baccalaureate Students from Unidad Educativa Fiscal Guayaquil. For this reason, this investigation work seeks to determine the influence of the use of audiobooks as a feasible alternative for the development of listening comprehension in these students. The authors performed an extensive literature review of theories and studies to support theoretically the variables of investigation. Likewise, after this revision, different methods and techniques of investigation were used and research instruments, such as the survey and the interview to the teacher, were applied revealing the reality students face regarding their development in listening comprehension. Once the results were analyzed, it was evident the importance of designing a didactic guide with activities based on audiobooks to assist the teacher in how to work with their students, providing meaningful material to support their classes and helping them overcome the difficulties found in their listening comprehension development. El presente trabajo de investigación tiene como objetivo encontrar una solución al problema encontrado en el desarrollo de la comprensión auditiva en el idioma Inglés de los estudiantes del Primer Año de Bachillerato de la Unidad Educativa Fiscal Guayaquil. Por esta razón, este trabajo de investigación busca determinar la influencia del uso de los audiolibros como una alternativa viable para el desarrollo de la comprensión auditiva de estos estudiantes. Los autores realizaron una extensa revisión bibliográfica de teorías y estudios para el desarrollo teórico de las variables de investigación que son los audiolibros y la comprensión auditiva. De la misma forma luego de esta revisión, se utilizaron diversos métodos y técnicas de investigación y se aplicaron instrumentos como el cuestionario y la entrevista que revelaron la realidad de los alumnos con respecto a su desarrollo en la comprensión auditiva. Una vez analizados los resultados, se evidenció la importancia de diseñar una guía didáctica con actividades basadas en audiolibros para asistir al profesor sobre cómo trabajar con sus estudiantes, proporcionando material significativo para apoyar sus clases y ayudar a sus estudiantes a superar las dificultades encontradas en el desarrollo de su comprensión auditiva