bachelorThesis
Influence of the role play in oral expression
Fecha
2017Autor
Salazar Alvarado, Kirla Katherine
Figueroa Tubay, Catherine Annabell
Institución
Resumen
This document is the result of a research at the public Educational Unit Francisco De Orellana high school related to the insufficiency in role play in the students of the tenth year class “F”. This research was conducted to determine the influence of role play in oral expression of the English Language. This project considered oral expression as a key tool for the students can express their ideas. A good speaking helps to develop a personal and professional level. For those reasons, the research was conducted through theoretical, empirical and statistical methods. The problem was detected by applying instruments, such as an observation guide, a survey and an interview to the teacher. In this project is assumed a mixed methodology approach, qualitative and quantitative. Once tabulated, analyzed and interpreted the results it was obtained conclusions and recommendations that came to design an educational booklet with activities focused on role play in order to better up the oral expression of English Language in an interesting and funny way like is the role play, it can produce important progress in the oral expression of English Language Este documento es el resultado de una investigación en la unidad educativa pública de la escuela secundaria Francisco De Orellana relacionada con la insuficiencia en el juego de roles en los estudiantes de la clase "F" de décimo año. Esta investigación se realizó para determinar la influencia del juego de roles en la expresión oral del idioma inglés. Este proyecto consideró la expresión oral como una herramienta clave para que los estudiantes puedan expresar sus ideas. Un buen discurso ayuda a desarrollar un nivel personal y profesional. Por esas razones, la investigación se realizó a través de métodos teóricos, empíricos y estadísticos. El problema se detectó mediante la aplicación de instrumentos, como una guía de observación, una encuesta y una entrevista al profesor. En este proyecto se supone un enfoque de metodología mixta, cualitativa y cuantitativa. Una vez tabulados, analizados e interpretados los resultados, se obtuvieron conclusiones y recomendaciones que llegaron a diseñar un folleto educativo con actividades centradas en el juego de roles para mejorar la expresión oral del idioma inglés de una manera interesante y divertida como es el juego de roles, Puede producir un progreso importante en la expresión oral del idioma inglés