bachelorThesis
Influence of interactive reading techniques to develop reading comprehension
Fecha
2019Autor
Anastacio Alvarado, Luis Daniel
Institución
Resumen
Education during its historical life has made a huge breakthrough, transcending common paradigms. As for the English language, it has become a compulsory learning space within an open community thirsty for new changes. Currently, learning English as a foreign language is uncomfortable for most students due to many factors such as the teaching methods applied by teachers or the erroneous theory that a foreign language is very difficult to learn. This project is based on research with the purpose of determining the influence of interactive reading techniques to improve reading comprehension. At the moment that reading takes place, young students do not know how to read properly to get what they learn. Therefore, the student who reads should consider that the best way is spontaneous, remembering and pronouncing the words known and found in the mind. This project has been developed based on the requirements of students and teachers who cannot implement the techniques and also the appropriate approaches for reading and obtaining the new information correctly. Finally, the author of this project has followed the norms established by the University of Guayaquil regarding the creation of educational projects La educación durante su vida histórica ha logrado un avance enorme, transcendiendo los paradigmas comunes. En cuanto al idioma inglés, este se ha transformado en un espacio de aprendizaje obligatorio dentro de una comunidad abierta y sedienta de nuevos cambios. Actualmente, el aprendizaje del inglés como lengua extranjera se presenta de manera incomoda para la mayoría de estudiantes debido a muchos factores como los metodos didacticos aplicados por los profesores o la teoria erronea de que un idioma extranjero es muy difícil de aprender. Este proyecto se basa en las investigaciones con el propósito de determinar la influencia de las técnicas de lectura interactiva para mejorar la comprension lectora. En el instante que se desarrolla la lectura, los jóvenes estudiantes no saben cómo leer adecuadamente para llegar a captar lo que aprenden. Por lo tanto, el estudiante que lee debe considerar que la mejor manera es espontánea, recordando y pronunciando las palabras conocidas y encontradas en la mente. Este proyecto se ha desarrollado en base a los requisitos de los estudiantes y maestros que no pueden implementar las tecnicas y también los enfoques apropiados para la lectura y obtener la nueva información correctamente. Finalmente, el autor de este proyecto ha seguido las normas establecidas por la Universidad de Guayaquil con respecto a la creación de proyectos educativos