bachelorThesis
The use of song lyrics for the improvement speaking
Fecha
2019-09Autor
Vargas Rivera, Nancy Belén
Institución
Resumen
The present research was carried out with the main purpose of finding the reasons and solutions
for the low level of speaking in students from Eighth Grade “A” from the Vicente Rocafuerte
High School in the 2019-2020 academic period. The main objective of this research is to
determine the influence of the use of song lyrics in the development of speaking through a field,
statistical and bibliographical research, since the inadequate implementation of speaking
activities have not allowed a correct development of students’ speaking skills. In order to come
up with a solution for this problem, an exhaustive theoretical research was made in the search
of a reliable framework including the perspectives of different authors and sources. These
theoretical bases were created taking into account the two variables of the research. This work
carried out using different research methods such as: analysis-synthesis, inductive-deductive,
logical-historical, and statistical methods. In addition, techniques such as observation, interview
and survey were used in order to obtain information in the form of research instruments. After
having interpreted the results of the date obtained, it can be concluded that the implementation
of activities based on song lyrics, have a great and positive impact on the development of
students’ speaking skills. This is the reason for which the author proposes a musical booklet
based on song lyrics and didactic activities for secondary students La presente investigación se llevó a cabo con el propósito de encontrar las razones y las
soluciones para el bajo nivel de expresión oral en estudiantes de octavo grado "A" de la escuela
secundaria Vicente Rocafuerte en el período académico 2019-2020. El objetivo principal de esta
investigación es determinar la influencia del uso de letras de canciones en el desarrollo del habla
a través de un campo, la investigación estadística y bibliográfica, ya que la implementación
inadecuada de las actividades de habla no ha permitido un desarrollo correcto de las habilidades
de habla de los estudiantes. Para encontrar una solución a este problema, se realizó una
investigación teórica exhaustiva en busca de un marco confiable que incluyera las perspectivas
de diferentes autores y fuentes. Estas bases teóricas fueron creadas teniendo en cuenta las dos
variables de la investigación. Este trabajo se llevó a cabo utilizando diferentes métodos de
investigación, tales como: análisis-síntesis, inductivo-deductivo, lógico-histórico y métodos
estadísticos. Además, se utilizaron técnicas como la observación, la entrevista y la encuesta para
obtener información en forma de instrumentos. Después de haber interpretado los resultados
de la fecha obtenida, se puede concluir que la implementación de actividades basadas en letras
de canciones tiene un gran impacto positivo en el desarrollo de las habilidades de habla de los
estudiantes. Esta es la razón por la cual el autor propone un folleto musical basado en letras de
canciones y actividades didácticas para estudiantes de secundaria.