bachelorThesis
Manners of articulation for improving pronunciation
Fecha
2019-09Autor
Briceño Ríos, Victor Alejandro
Ñacato Zuñiga, Pamela Mabel
Institución
Resumen
This text reports the outcome of a research with mixed methods. This
project addressed four research questions. 1. Which are the theoretical
grounds of the teaching-learning process of English related to
pronunciation? 2. What is the importance of teaching point and manner of
articulation to improve the pronunciation of the students? 3. What types of
activities should be created for improving the pronunciation of the
students? 4. What benefits will the implementation of audiovisual
resources within a virtual learning environment have? It was used three
instruments to answer these questions: A 10-question survey, an
interview, and an observation chart. After analyzing data qualitatively and
quantitively, it was found that the implementation of audiovisual resources
within a virtual learning environment would help students learn manners of
articulation significantly to have a better pronunciation and communication.
Speaking activities in classes and online video recordings on different
categories of manners of articulation also enhance the phonological
aspects of the language. Este texto informa el resultado de una investigación con métodos mixtos.
Este proyecto abordó cuatro preguntas de investigación. 1. ¿Cuáles son
los fundamentos teóricos del proceso de enseñanza-aprendizaje del
inglés relacionados con la pronunciación? 2. ¿Cuál es la importancia del
punto de enseñanza y la forma de articulación para mejorar la
pronunciación de los estudiantes? 3. ¿Qué tipos de actividades deberían
crearse para mejorar la pronunciación de los estudiantes? 4. ¿Qué
beneficios tendrá la implementación de recursos audiovisuales dentro de
un entorno virtual de aprendizaje? Se utilizaron tres instrumentos para
responder a estas preguntas: una encuesta de 10 preguntas, una
entrevista y un cuadro de observación. Después de analizar los datos
cualitativa y cuantitativamente, se descubrió que la implementación de
recursos audiovisuales dentro de un entorno de aprendizaje virtual
ayudaría a los estudiantes an aprender maneras de articulación
significativamente para tener una mejor pronunciación y comunicación.
Las actividades de oratoria en clases y las grabaciones de video en línea
sobre diferentes categorías de formas de articulación también mejoran los
aspectos fonológicos del idioma