bachelorThesis
The importance of teaching strategies in the pre, during and post in the reading comprehension skill
Fecha
2019-09Autor
Pazmiño Tachón, Rubén Darío
Institución
Resumen
The importance is to analyze how reading compression influences the critical compression of
reading in students of English as a foreign language to promote the use of well-defined concepts
that offer subsidies for a specific teaching methodology before, during and after reading with the
objective of developing reading skills, and maintaining the analysis of the reader, in order to
demonstrate effectiveness through a possible structure with reading activities with the expectation
of forming readers who exhale compression and understanding. The development of strategies in
the teaching-learning process of comprehensive reading is one of the highest and most complex
potentials that humans must possess, this implies developing communication skills beyond being
good readers.
Finally, the proposal is born, which is expected to be applied with the students and as such the
students improve their critical thinking through comprehensive reading for the development of
English language reading skills and adapt to the needs of the group. The beneficiaries of this
research will be the authorities, teachers and students of the Public School "Camilo Destruge La importancia es analizar cómo la compresión lectora influye en la compresión critica de la
lectura en los estudiantes de inglés como lengua extranjera para promover el uso de conceptos
bien definidos que ofrecen subsidios para una metodología especifica de enseñanza antes, durante
y después de la lectura con el objetivo de desarrollar las habilidades lectora, y mantener el análisis
del lector, a fin de demostrar eficacia mediante una estructura posible con actividades de lectura
con la expectativa de formar lectores que exhalen compresión y entendimiento. El desarrollo de
estrategias en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la lectura comprensiva es uno de los
potenciales más elevados y complejos que deben poseer los humanos, esto implica desarrollar
habilidades de comunicación más allá de ser buenos lectores.
Finalmente, nace la propuesta, que se espera se aplique con los estudiantes y como tal los
estudiantes mejoren su pensamiento crítico mediante la lectura comprensiva para el desarrollo de
las habilidades de lectura en el idioma inglés y se adapten a las necesidades del grupo. Los
beneficiarios de esta investigación serán las autoridades, docentes y estudiantes del Colegio
Público “Camilo Destruge