bachelorThesis
Incidence of vocabulary learning strategies to the development of the reading comprehension
Fecha
2019Autor
Ramírez Torres, Roxana Belen
Vargas Pazmiño, Dennisse Johanna
Institución
Resumen
Students from the 9th year in Unidad Educativa Universitaria
Francisco Huerta Rendon have demonstrated lack of Reading
comprehension due to the lack of basic vocabulary in their cognitive and
knowledge realm. The students need to have meaning of the words in
order for them to reason and concrete utter understanding about what they
read. The results and the present problem at Unidad Educativa
Universitaria Francisco Huerta Rendon has given us many types of
parameters to work on, making the project a lot more interesting. This
investigation is of the utmost interest for the Reading comprehension field
due to the fact that such problem needs to be addressed in the majority of
schools and institutes in the education realm. It can be shown that the
samples and results are precise and to the content of the las impacts of
the investigation which allow to see that vocabulary can improve the
Reading comprehension in student once the right amount of vocabulary,
the meaning of the most significant learning experience for the student as
well Los estudiantes de noveno año en Unidad Educativa Universitaria
Francisco Huerta Rendon han demostrado una falta de comprensión de
lectura debido a la falta de vocabulario básico en su ámbito cognitivo y de
conocimiento. Los estudiantes deben tener un significado de las palabras
para poder razonar y concretar una comprensión total de lo que leen. Este
problema de comprensión de lectura puede ser útil al exponer a los
estudiantes a muchos ejercicios de vocabulario que pueden hacer que se
adapten a una comprensión y significado rápidos acerca de la lectura. Las
actividades de vocabulario también enfatizarán el contenido y el
significado para que los estudiantes capten la esencia de la lectura y
lleguen a conclusiones de lo que se ha leído. Como maestros que serán,
podemos ver que tal deficiencia es la más obvia en los estudiantes
cuando la lectura está al alcance de la mano y el mejor enfoque es que
los estudiantes identifiquen el problema por sí mismos y también lo
reconozcan