bachelorThesis
Improve English language learning in elementary students
Fecha
2017Autor
Pinos Cruz, Susana Rafaela
Tamayo Duarte, Thalia Gabriela
Institución
Resumen
The present project is based on the study of the lack of didactic strategic vocabulary in the 7th grade of the Carlos Alberto Flores afternoon public school no. 310 students.
The general objective of this project is to analyse the impact on the process of learning English vocabulary by identifying how the use of didactic strategic vocabulary activities can generate meaningful learning in the students of the Carlos Alberto Flores high school. This can also diagnose if the activities are being used by teachers and confirm if the characteristics, styles of games and types of learning are established.
This project has been developed under the qualitative approach, socio- educative mode and is based on co-relational, bibliographic, documental and field research.
For this reason, a Booklet of didactic strategic vocabulary activities is proposed as a first alternative. El presente proyecto se basa en el estudio de la falta de vocabulario estratégico didáctico en el séptimo grado de la tarde de la escuela pública Carlos Alberto Flores. 310 alumnos.
El objetivo general de este proyecto es analizar el impacto en el proceso de aprendizaje del vocabulario en inglés mediante la identificación de cómo el uso de las actividades del vocabulario estratégico didáctico puede generar un aprendizaje significativo en los alumnos de la escuela secundaria Carlos Alberto Flores. Esto también puede diagnosticar si las actividades están siendo utilizadas por los maestros y confirmar si las características, los estilos de los juegos y los tipos de aprendizaje están establecidos.
Este proyecto ha sido desarrollado bajo el enfoque cualitativo, modo socioeducativo y se basa en investigación correlacional, bibliográfica, documental y de campo.
Por este motivo, se propone como primera alternativa un folleto de actividades didácticas de vocabulario estratégico