bachelorThesis
Influence of dialogues for the improvement of the oral fluency in students of eighth year at Escuela Fiscal Manuel Cordova Galarza
Fecha
2017Autor
Poveda Jimenez, Mariana Elizabeth
Institución
Resumen
The elaboration of this educational project was carried out considering all
the regulations concerning to the realization of educational projects at the
University of Guayaquil, specifically in the Faculty of Philosophy. All the
specifications have been followed in all the chapters, respecting the use of
quotations, research techniques and methodology. On the other hand, it
was chosen a topic which will help significantly in the teaching learning
process of the English language, because nowadays it presents many
difficulties in its development in both academic and personal. The
variables that served as research in the theoretical framework were
selected according to the needs of the students and regarding to the
failures that were detected at the same time when the researchers applied
the observation classes and the poor performance in speaking skill and its
consequence in developing the oral expression. Once evidenced this
problem, it was agreed to present a proposal based on dialogues which
aims to give a possible solution that will have a great influence on the
learning outcomes. To accomplish this, several research tools were used
which served to obtain a truthful and effective information that helped
researchers to complete the presentation and implementation of this
project successfully. La elaboración de este proyecto educativo fue realizada considerando
todos los reglamentos concernientes a la realización de proyectos
educativos en la Universidad de Guayaquil, específicamente en la
Facultad de Filosofía. Así mismo se han seguido todas las
especificaciones en todos los capítulos, respetando el uso de citas,
técnicas de investigación y metodología. Por otra parte, se escogió un
tema el cual va ayudar significativamente en el proceso enseñanza
aprendizaje del idioma inglés, ya que en la actualidad presenta muchas
dificultades su desarrollo tanto en lo académico como en lo personal. Las
variables que sirvieron de investigación en el marco teórico, fueron
seleccionadas de acuerdo a las necesidades de los estudiantes y a las
falencias que presentaron en el mismo momento que se aplicaron las
clases de observación, las cuales fueron bajo rendimiento en la habilidad
para hablar y su consecuencia en desarrollar la expresión oral. Ante la
presencia de este problema se acordó presentar una propuesta basada
en diálogos la cual pretende dar una posible solución que influirá mucho
en los resultados de aprendizaje. Para realizar esto, muchos fueron los
instrumentos de investigación utilizados los cuales sirvieron para obtener
una información verídica y eficaz que ayudaron a los investigadores a
finalizar con éxito la presentación, ejecución y aplicación de este proyecto.