bachelorThesis
The influence of the audition techniques in the performance of listening comprehension in the english language
Fecha
2016Autor
Becerra Angulo, Nadya Maribel
Institución
Resumen
For years, deficiencies in education have been demonstrated at a general level in Ecuador, however. The state with the aim of improving has undergone a slight transformation, creating improvements in existing institutions and training teachers; as indicated in the current curriculum of basic general education that supports several concepts and methodological cognitivist concepts and constructivist ways that places the student as a protagonist of learning. This research contains several citations, descriptions and from different writers that have been necessary to give greater firmness in the influence of the project of investigation of the technique of the hearing in the exercise of oral comprehension in the English language in the students of eighth grade of General Basic "Dr. Jorge Luis Auz Landázuri" public school. The importance of listening during all stages of the teaching and learning process has an essential role, since it allows the listener to expand and disseminate the other elements of communication, such as the vocabulary, grammar and correct intonation of words which is very useful in learning a foreign language. The teaching of listening in an English language class should become a central concern for teachers and authorities of public institutions. On the other hand, natural hearing has to do with situations in which the parts of the environment intervene, in it, everything that passes time, becomes a routine in the brain as an exercise, gets used to different sounds that can be recognized at any time or part of life. This type of natural exercise that has to do exactly with life, can be used for the exercise of new sounds, in this case the phonemes of the English language that for a student is essential for a better understanding and learning process. Desde hace años se ha demostrado deficiencias en la educación a nivel general en el Ecuador, sin embargo. El estado con el objetivo de mejorar ha dado una ligera transformación, creando mejoras en las instituciones existentes y capacitando a los maestros; así como indicó en el plan de estudios actual de la educación general básica que soporta varios conceptos y concepciones cognitivistas metodológicas y formas constructivistas que sitúa al estudiante como protagonista de aprendizaje. Esta investigación contiene varias citas, descripciones y de diferentes escritores que han sido necesarios para dar mayor firmeza en la influencia del proyecto de investigación de la técnica de la audición en el ejercicio de comprensión oral en el idioma Inglés en los estudiantes de octavo grado de General Básica "DR. Jorge Luis Auz Landázuri "escuela pública. La importancia de escuchar durante todas las etapas del proceso de enseñanza y aprendizaje tiene un papel esencial, ya que permite al oyente para ampliar y difundir los demás elementos de la comunicación, tales como el vocabulario, la gramática y la entonación correcta de las palabras cosa que es muy útil en el aprendizaje de una idioma extranjero. La enseñanza de la escucha en una clase de idioma Inglés, debe convertirse en una preocupación central para los maestros y autoridades de las instituciones públicas. Por otra parte, la audición natural tiene que ver con situaciones en las que intervienen las partes del medio ambiente, en ella, todo lo que va pasando el tiempo, se convierte en una rutina en el cerebro como un ejercicio, se acostumbra a diferentes sonidos que pueden ser reconocidos en cualquier momento o parte de la vida. Este tipo de ejercicio natural que tiene que ver exactamente con la vida, puede ser utilizado para el ejercicio de nuevos sonidos, en este caso los fonemas del idioma Inglés que para un alumno es primordial para una mejor comprensión y proceso de aprendizaje