bachelorThesis
The influence of basic vocabulary in the writing skill
Fecha
2017Autor
Duclona Jean, Phillippe
Institución
Resumen
Vocabulary learning is an important and indispensable part of any language learning process. For this
thesis, the focus is on effective vocabulary teaching strategies in the English as a Foreign Language (EFL)
classroom. Drawing on findings obtained by observing directly from “Nuestra Señora de Fátima " Educational Unit
where the learners showed poor writing skills in their class, workbooks and notebooks. This was evidenced by the
lack of writing basics such as punctuation, run on sentences, comma splices and wrong diction. The English
Language Learning Standards are developed considering the communicative language components and the language
skills as an important part of the program: listening, speaking, reading, and writing. This project is definitely
beneficial since it will help students of tenth year basic education reach the A1 level that they are expected. This
research is carried out for benefit of the student, teacher and high school, using new teaching strategies for
increasing vocabulary that facilitate the understanding and development of the skills to bring new ideas and
fundamental criteria that lead to changes in the production of writing. There is extensive research indicating that a
rich vocabulary is a critical element of reading ability. Laflamme (1997) states that recent research has identified
vocabulary knowledge as the single most important factor in reading comprehension, for what it is essential to
recreate all those necessary information into factual, ideal and remarkable for a total learning of the EFL. de aprendizaje. Este proyecto está enfocado en estrategias de enseñanza del vocabulario en
inglés como lengua extranjera EFL, basándose en los resultados obtenidos mediante la
observación directa en la Unidad Educativa "Nuestra Señora de Fátima" donde los alumnos
mostraron pocas habilidades de escritura en su clase, en los libros de trabajos y cuadernos.
Esto se demuestra por la falta de conceptos básicos de la escritura como signos de
puntuación, linkings y una dicción incorrecta del idioma. En el aprendizaje del idioma inglés,
las normas son elaboradas teniendo en cuenta los componentes de idioma comunicativo y las
habilidades del idioma como una parte importante del programa: escuchar, hablar, leer y
escribir. Este proyecto es sin duda beneficioso, ya que ayudará a los alumnos de décimo año
de educación básica alcanza el nivel A1 que se espera. Esta investigación se lleva a cabo
para beneficio del alumno, el profesor y la escuela secundaria, utilizando nuevas estrategias
de enseñanza para aumentar el vocabulario que faciliten la comprensión y el desarrollo de las
habilidades para aportar nuevas ideas y criterios fundamentales que conducen a cambios en
la producción de escritura. Existen numerosas investigaciones que indican que un rico
vocabulario es un elemento importante de la habilidad lectora. Laflamme (1997) afirma que
investigaciones recientes han identificado que el conocimiento de vocabulario es el factor más
importante en la comprensión de lectura, por lo que es esencial para recrear todas las
informaciones necesarias en factual, ideal y notable para un total aprendizaje del inglés como
lengua extranjera (EFL)