Thesis
INCIDENCIA DEL USO PERMANENTE DEL WHATSAPP EN LAS INTERACCIONES SOCIALES DE JÓVENES Y PAREJAS DE 21 A 23 AÑOS EN LA FACULTAD DE COMUNICACIÓN SOCIAL DE LA UNIVERSIDAD DE GUAYAQUIL EN EL 2015
Fecha
2017-03Autor
CHANCAY CHANCAY, CÉSAR ALBERTO
Institución
Resumen
Formulación del problema:¿Cómo influye el uso permanente del whatsApp en
las personas y parejas de 21 a 23 años en la Facultad de Comunicación Social
en el 2015 - 2016? el objetivo general: establecer la influencia el uso del
whatsApp en las interacciones sociales de personas y parejas de 21 a 23 años
en la Facultad de Comunicación Social, en el 2015.Hipótesis:la Mensajería
instantánea WhatsApp influye en los usuarios que utilizan con frecuencia este
servicio, generando la perdida de comunicación interpersonal y el desarrollo del
desinterés en el ámbito educativo y en la recepción de contenidos en redes
sociales; esta investigación se desarrolló tomado en cuenta dos variables: a)
Comunicación Interpersonal; b) Recepción de contenido en redes sociales.
Diseño de Investigación: No experimental transaccional; con tipo de
investigación de base descriptiva, utilizando una metodología la cual tiene
relación con la Fenomenología; fundamentándolo con técnicas: cuatro
cualitativas y cuatro cuantitativas, selección de muestra: no probabilística, y la
propuesta está basada en un manual interactivo. This research is to observe the communicational development and the impact
that produces the prolonged use of instant messaging WhatsApp. The problem
of the investigation is the following: How influences the permanent use of
WhatsApp on people and couples from 21 to 23 year old in the faculty of Social
Communication in the year 2015 - 2016? The general objective is to establish
the influence of the use of WhatsApp on social interactions of people and
couples from 21 to 23 years old on the faculty of Social Communication, in the
year 2015 - 2016.The hypothesis is: the instant massager WhatsApp influences
the users who frequently use this service, generating the loss of interpersonal
communication and develop disinterest in education and reception of content in
social networks; it was detecting two variables a) interpersonal communication;
b) receiving content on social networks.
The design of the research is experimental and non-transactional; with a type of
basic descriptive research, it was used methodology which is connected with
phenomenology; justifying it with the technical qualitative and quantitative way,
with a population of 100 people, and in this analysis of results is broken down
all the work field and the respective tabulation, this analysis was developed by
highlighting each variety with its respective dimensions which were executed in
November 2015.
Through the hypothesis and with the analysis of results it was made the
proposal to raise awareness by making appropriate use of the application in
mention and technological advances.