Changes in the music industry and the role of collective management societies

dc.creatorMendoza Woodman, Jorge
dc.date2018-09-26
dc.date.accessioned2023-03-09T02:17:07Z
dc.date.available2023-03-09T02:17:07Z
dc.identifierhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/360gestion/article/view/20284/20239
dc.identifierhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/360gestion/article/view/20284/20810
dc.identifierhttps://doi.org/10.18800/360gestion.201803.005
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6002729
dc.descriptionThis article explores and analyzes the role of Performing Rights Organizations withinthe paradigm shifts that have occurred in recent years, both globally and locally, in the music industry. We used the agency theory as a theoretical framework to explain the continuous demands and requests for regulatory changes that have been made against this organizations, and explored the technological advances as an alternative to increase the monitoring capacity of the principals (members of collecting societies) on the behavior of the agents (its managers), and finally presenting potential management mechanisms based on the theory of Stewardship for the shared achievement of corporate goals.
dc.descriptionEn este artículo se explora y analiza el rol de las sociedades de gestión colectiva dentro de los cambios de paradigmas que han ocurrido en los últimos años, tanto a nivel global como local, en la industria de la música. Se ha utilizado la teoría de agencia como marco teórico para explicar las razones de los continuos cuestionamientos y pedidos de cambios regulatorios presentados en contra de estas organizaciones, y se han explorado los avances tecnológicos como una alternativa para aumentar la capacidad de supervisión de los principales (los miembros de las sociedades de gestión colectiva) sobre las conductas de los agentes (los directivos de las mismas), planteando finalmente posibles mecanismos de gestión basados en la teoría del stewardship para el logro compartido de los objetivos institucionales.
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial
dc.publisherPE
dc.relationurn:issn:2518-0495
dc.relationurn:issn:2415-5861
dc.rightsAttribution 4.0 International
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.source360: Revista de Ciencias de la Gestión; Núm. 3 (2018)
dc.subjectIndustria musical
dc.subjectSociedades de gestión colectiva
dc.subjectTeoría de agencia
dc.subjectTeoría del stewardship
dc.subjectDerechos de autor
dc.subjectGestión cultural
dc.subjecthttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
dc.titleLos cambios en la industria de la música y el rol de las sociedades de gestión colectiva
dc.titleChanges in the music industry and the role of collective management societies
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeArtículo


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