info:eu-repo/semantics/article
Social representations on heterosexuality and homosexuality of/the students of pedagogy in the contexts of initial educational formation
REPRESENTACIONES SOCIALES SOBRE HETEROSEXUALIDAD Y HOMOSEXUALIDAD DE LOS/LAS ESTUDIANTES DE PEDAGOGIA EN LOS CONTEXTOS DE FORMACION DOCENTE INICIAL
Registro en:
10.4067/S0718-07052009000100007
Autor
Lizana Muñoz, Verónica Alejandra
Institución
Resumen
The investigation questions which are the representations operations and identities experiences on heterosexuality and homosexuality of/the students of pedagogy, in the contexts of Initial Educational Formation? It tries to describe, to interpret and to analyze who are these social actors, and how they construct to these discursive practices in the contexts and formative processes. These findings of investigation constitute an extract of the Thesis of Master in Studies of Sort and Culture in Latin America mention Humanities, "Social representations on masculine, feminine, heterosexuality and homosexuality of/the students of pedagogy, in the contexts of Initial Educational Formation", presented/displayed year 2007, in the University of Chile.
La pregunta de investigación ¿cuáles son las operaciones representacionales y experiencias identitarias sobre heterosexualidad y homosexualidad de los/las estudiantes de pedagogía en los contextos de Formación Docente Inicial? intenta describir, interpretar y analizar quiénes son estos actores sociales y cómo (re)construyen estas prácticas discursivas en los contextos y procesos formativos. Estos hallazgos de investigación constituyen un extracto de la Tesis de Magíster en Estudios de Género y Cultura en América Latina mención Humanidades, "Representaciones sociales sobre masculinidad, feminidad, heterosexualidad y homosexualidad de losAas estudiantes de pedagogía en los contextos de Formación Docente Inicial", presentada el año 2007 en la Universidad de Chile.