info:eu-repo/semantics/article
Una estrategia metodológica para la incorporación de técnicas de producción audiovisual para el desarrollo de materiales educativos multimedia: EMI
Autor
Ricardo, Duvan
Rangel, Julio José
Palomino, Miguel Angel
Institución
Resumen
This article presents the design of Emi; a methodological strategy, for the production of multimedia educational materials, that incorporates new trends in the framework of audiovisual realization and nurture existing ones, seeking to optimize the development of content within the Faculty of Education and Human Sciences of the University of Córdoba. To achieve this, multimedia production techniques were identified in the first instance, which, due to their nature and the nature of their results [01], could contribute to the improvement of the quality of multimedia educational materials. The appropriate methodology for the development of educational materials was defined by implementing audiovisual performance techniques and finally the criteria and parameters were determined to be estimated through an evaluation instrument, designed to assess the quality of multimedia educational materials products of the Faculty of Education and Human Sciences.Then, a methodological strategy is introduced that incorporates techniques and new trends in audiovisual production in the development of multimedia educational materials, which seeks to improve the processes of content development within the faculty. Likewise, the elaboration of an interdisciplinary resource elaborated under the proposed strategy and the corresponding recommendations were carried out. El presente artículo presenta el diseño de Emi; una estrategia metodológica, para la producción de materiales educativos multimedia, que incorpore las nuevas tendencias en el marco de la realización audiovisual y nutrir las ya existentes, buscando optimizar el desarrollo de contenidos dentro de la Facultad de Educación y Ciencias Humanas de la Universidad de Córdoba. Para lograrlo, se identificaron en primera instancia las técnicas de producción multimedia que, por su carácter y naturaleza propia de sus resultados [01], podrían aportar al mejoramiento de la calidad de los materiales educativos multimedia. Se definió la metodología adecuada para la elaboración de materiales educativos implementando técnicas de realización audiovisual y finalmente se determinaron los criterios y parámetros idóneos a estimar a través de instrumento evaluativo, diseñado para valorar la calidad de los materiales educativos multimedia productos de la Facultad de Educación y Ciencias Humanas.Se presenta entonces, una estrategia metodológica que incorpora técnicas y nuevas tendencias de producción audiovisual en la elaboración de materiales educativos multimedia, que busca mejorar los procesos de desarrollo de contenidos al interior de la facultad. Así mismo, se llevó a cabo la elaboración de un recurso interdisciplinario elaborado bajo la estrategia planteada y las respectivas recomendaciones que le competen.