Cuba
| info:eu-repo/semantics/article
Spelling exercise on Physical Culture
La ejercitación ortográfica en la Cultura Física
Autor
Rodríguez Artiles, Lina Rosa
de Armas Alfonso, Belkis Claudia
Resumen
The superior education is undergoing a group of transformations in order to raise the quality of those already graduated from college, especially communicative competence plays an important role to achieve such endeavor. Therefore, the teaching and practice of spelling acquires great significance at the present time, mainly for the students of the Bachelor's Degree in Physical Culture. There are gaps in the domain of orthographic contents by students of the career of Physical Culture, which prevent them to interact effectively with the technical vocabulary of the subjects offered in its curriculum. They have no teaching materials to compensate these deficiencies in all subjects, so it is necessary to develop a proposal of exercises for the spelling practice of the technical vocabulary of Physical Culture. With its implementation have been removed many inadequacies in the use of letters, capital letters, accentuation, and also the creation of a handbook with all the technical vocabulary for students and teachers. La Educación Superior se encuentra inmersa en un grupo de transformaciones con el fin de elevar la calidad del egresado universitario, en ellas la competencia comunicativa juega un papel importante para poder lograr tal empeño. Es por ello que la enseñanza y práctica de la Ortografía, adquiere una gran significación en los momentos actuales, para el estudiante de la Carrera de Licenciatura en Cultura Física. Existen carencias en el dominio de los contenidos ortográficos por los estudiantes de la carrera de Cultura Física, lo cual les impide interactuar eficazmente con el vocabulario técnico de las asignaturas que integran su Plan de Estudios. No poseen materiales docentes que le permitan atender estas insuficiencias en todas las asignaturas, por lo que es necesario elaborar una propuesta de ejercicios para la práctica ortográfica del vocabulario técnico de la Cultura Física en la carrera. Con su implementación se ha logrado eliminar insuficiencias en el uso de grafemas, acentuación, y empleo de mayúsculas, así como la creación de un manual, sobre el vocabulario técnico para alumnos y profesores.