info:eu-repo/semantics/article
STRATEGY FOR HERITAGE INTERPRETATION, ORIENTED EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT
ESTRATEGIA PARA LA INTERPRETACIÓN PATRIMONIAL, ORIENTADA A LA EDUCACIÓN PARA EL DESARROLLO SOSTENIBLE
Autor
Balmaseda Meneses, María de Jesús
Resumen
In this work is analyse the importance of the educational in order to development a sustainable society, specially the need to use the school an as efficacious space in order to do activities that help the students to understand the patrimony, this process has as a purpose to achieve the formation of motivations and moral values, and specially to create a ethic way to deal with natural and cultural resources. A strategy is created to organize this educative process in places with natural, cultural and historical values, these places are located in the school context. En el artículo se analiza la importancia de la educación para el desarrollo sostenible, y en especial la necesidad de utilizar al entorno escolar como espacio eficaz para la realización de actividades de interpretación patrimonial , con el propósito de lograr la formación de motivaciones, valores conductuales y especialmente una ética en el accionar con los recursos naturales y culturales. Además, se presenta una estrategia para la organización de este proceso educativo en sitios con valores naturales y/o histórico-culturales, localizados en el contexto de la escuela.