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DECISION MAKING IN THE COMPANIES OF THE SECTOR HARDWARE STORE DEALER
TOMA DE DECISIONES EN LAS EMPRESAS DEL SECTOR FERRETERO
Autor
Luján, Laura
Resumen
The aim of the study was to analyze the decision-making in Hardware companies, wasbased on the assumptions for the variable Leadership Newstrom (2011), Yukl (2008),Chiavenato (2004), Robbins (2009), Koontz, Weihrich and Cannice (2013), among others.The research was descriptive, quantitative, field and documentary, with a nonexperimental, transactional design. The population was delimited to 16 managers and 16supervisors selected hardware. The observation and documentary survey was used as atechnique for data collection, then a questionnaire for 80 variables contemplatingquestions with multiple choices of answers was given. The validity of this instrument wasmade by the trial ten methodological and content experts. To determine the reliability ofthe questionnaire method of obtaining a stability coefficient Cronbach alpha = 0.99 wasapplied. El objetivo del estudio fue analizar la toma de decisiones en las empresas del sectorFerretero, se fundamentó en los postulados de Newstrom (2011), Yukl (2008), Chiavenato(2004), Robbins (2009), Koontz, Weihrich y Cannice (2013), entre otros. La investigaciónfue descriptiva, de campo, con un diseño no experimental, transaccional. La poblaciónestuvo delimitada a 16 gerentes y 16 supervisores de las ferreterías seleccionadas. Seutilizó como técnica de recolección de datos la observación por encuesta luego seadministró un cuestionario para las variables contemplando 80 preguntas con opcionesmúltiples de respuestas. La validez de dicho instrumento se realizó mediante el juicio dediez expertos metodológicos y de contenido. Para determinar la confiabilidad delcuestionario se aplicó el método de estabilidad obteniéndose un coeficiente de alphaCrombach= 0.99.