info:eu-repo/semantics/article
Social cause of marketing with social responsibility: investment spending
Del marketing con causa social a la responsabilidad social: del gasto a la inversión
Autor
Gómez, María
García de Fernández, Marianela
Resumen
The purpose of this paper was defining aspects shares of social order, such as social marketing, marketing with social causes and social responsibility, to determine whether each of these business tools are used as activities strategically to seek business results financial; or are ways to meet social engagements. This is a documentary investigation in which several articles in the area in order to establish whether these aspects are for organizations an expense or an investment is reviewed. We conclude that many present and future benefits to not include marketing to social strategies within the company. Furthermore, the corporate social responsibility provides numerous opportunities to strengthen the necessary role of business as agents of social change. If this responsible behavior leads to profitability and is reviewed continuously by the consumer, success would be complete, so that all actions under these strategies represent an investment, not an expense for most companies.
El propósito del presente documento fue delimitar aspectos relacionados con acciones de orden social, tales como el mercadeo social, mercadeo con causa social y responsabilidad social, para determinar si cada una de estas herramientas empresariales son usadas como actividades de manera estratégica en la búsqueda de resultados comerciales y financieros, o son formas para cumplir con los compromisos sociales. Se trata de una investigación documental en la cual se revisaron diversos artículos del área, con la finalidad de establecer si estos aspectos son para las organizaciones un gasto o una inversión. Se concluye que son muchos los beneficios presentes y futuros como para no incluir el mercadeo hacia lo social dentro de las estrategias de la empresa. Por otro lado, la Responsabilidad Social Empresarial ofrece numerosas oportunidades para reforzar el necesario papel de la empresa como agente impulsor del cambio social. Si este comportamiento responsable genera rentabilidad y es valorado de forma continua por el consumidor, el éxito sería completo, por lo que todas las acciones enmarcadas en estas estrategias significan una inversión, no un gasto para las empresas.