info:eu-repo/semantics/article
Hipermedia as Promoter of Substantial Changes in the Teaching of English for Specific Purposes
La hipermedia como generadora de cambios de envergadura en la enseñanza de inglés con fines específicos
Autor
Pires, María
Rosales, Cira
Resumen
This paper analyses the potential of hyper-media for generating substantial changes in the teaching of English for Specific Purposes. Based on the distinguishing features of hypermedia, it is postulated that it is a learning environment suitable for the implementation of constructivist principles since it favours the construction of significant knowledge through mental networks in motivating, versatile and autonomous milieus. It also allows interactive and multidirectional communication, requires adaptation to new codes and a critical attitude. Due to scarcity of hyper- medial teaching resources, it is recommended that applications be developed using authentic Web data primarily intended for other applications. Este artículo analiza el potencial de la hipermedia para generar cambios sustanciales en la enseñanza de Inglés con Fines Específicos. Considerando las características distintivas de la hipermedia, se postula que es un ambiente de aprendizaje idóneo para implementar principios constructivistas, pues favorece la construcción del conocimiento significativo mediante redes mentales, en ambientes motivantes, versátiles y autonónomos. También permite la comunicación interactiva y multidireccional, requiere adecuación a nuevos códigos y asumir una actitud crí- tica ante la información. Debido a la escasez de recursos instruccionales hipermediales, se recomienda desarrollar aplicaciones utilizando datos auténticos de la Web que son utilizados para otras aplicaciones.