info:eu-repo/semantics/article
Preparation for Interpersonal Communicationin Postgraduate Business Administration Programs
Formación en comunicación interpersonalen los postgrados en Gerencia Empresarial
Autor
Otero Certain, Mariela
Resumen
To analyze the component of preparation for interpersonal communication in post graduate programs in business management in Maracaibo, a descriptive study was made in relation to the preparation offered by the University of Zulia, The Rafael Belloso Chacín University, and the Rafael Urdaneta University, as well as the opinions of their students. A quantitative methodology was used, as well as documentary study and field research, based on a theoretical revision in communication based on McFarland (1999), Rojas (1999) and Arredondo (2002). The results give evidence to the fact that in post-graduate business management programs, not enough of the emphasis is related to communication. It was concluded that the impact of communicational studies has been ignored in business organizational life. Para analizar el componente de formación en comunicación interpersonal de los postgrados en gerencia empresarial de Maracaibo, se realizó un estudio descriptivo de los ofrecidos por la Universidad del Zulia, Rafael Belloso Chacín y Rafael Urdaneta y de la opinión de sus estudiantes. Se utilizó una metodología cuantitativa, documental y de campo, fundamentada en una revisión teórica en comunicación, basada en McFarland (1999), Rojas (1999) y Arredondo (2002). Los resultados evidencian que en los postgrados en gerencia empresarial no se imparten suficientes materias comunicacionales. Se concluye que en estos estudios se ignora el impacto de las actividades comunicacionales en la vida organizacional