awareness of others as a fundamental basis in education and society
conciencia de la otredad como base fundamental en la educación y la sociedad
dc.creator | Arenas, María Eugenia | |
dc.date | 2019-07-30 | |
dc.date.accessioned | 2022-11-14T20:18:58Z | |
dc.date.available | 2022-11-14T20:18:58Z | |
dc.identifier | https://revistas.uclave.org/index.php/redine/article/view/2254 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/5188643 | |
dc.description | The purpose of this essay is to explain and publicize the awareness of otherness and its implication within society intrinsically in an educational encounter, from the teacher's point of view, knowing that it is already recognized as a social entity, in order to understand that the other is an equal being within diversity, and that we for that other are also another starting from the premise that human beings are social beings, and education is the core of a society. Education is the ideal means for the state to reach its goal: justice. It depends on whether or not he achieves his ideal. For Aristotle (2002). Education was infinite, more specifically said: "education never ends, it is a process of improvement and therefore that process never ends. Education lasts as long as the person's life lasts. " | en-US |
dc.description | El presente ensayo tiene como propósito explicar y dar a conocer la conciencia de otredad y sus implicación dentro de la sociedad intrínsecamente en encuentro educativo, desde la visión del docente, sabiendo que ya se reconoce como un ente social, para así entender que el otro es un ser igual dentro de la diversidad, y que nosotros para ese otro también somos otro partiendo desde la premisa que los seres humanos somos seres sociales, y la educación es el núcleo de una sociedad. La educación es el medio idóneo para que el estado alcance su fin: la justicia. De ella depende que logre o no su ideal. Para Aristóteles (2002).La educación era infinita, más concretamente decía: “la educación nunca termina, pues es un proceso de perfeccionamiento y por tanto ese proceso nunca termina. La educación dura tanto como dura la vida de la persona.” | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Centroccidental Lisandro Alvarado | es-ES |
dc.relation | https://revistas.uclave.org/index.php/redine/article/view/2254/1275 | |
dc.source | Red de Investigación Educativa; Vol. 11 No. 2 (2019): July - December; 101 - 108 | en-US |
dc.source | Red de Investigación Educativa; Vol. 11 Núm. 2 (2019): Julio - Diciembre ; 101 - 108 | es-ES |
dc.source | Red de Investigación Educativa; v. 11 n. 2 (2019): Julio - Diciembre ; 101 - 108 | pt-BR |
dc.source | 2244-7997 | |
dc.title | awareness of others as a fundamental basis in education and society | en-US |
dc.title | conciencia de la otredad como base fundamental en la educación y la sociedad | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Ensayo | es-ES |