Review
Active commuting to and from school, cognitive performance, and academic achievement in children and adolescents: A systematic review and meta-analysis of observational studies
Fecha
2019Registro en:
16, 10, -
16617827
Autor
Ruiz-Hermosa A.
Álvarez-Bueno C.
Cavero-Redondo I.
Martínez-Vizcaíno V.
Redondo-Tébar A.
Sánchez-López M.
Institución
Materias
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Physical activity intervention (Movi-Kids) on improving academic achievement and adiposity in preschoolers with or without attention deficit hyperactivity disorder: Study protocol for a randomized controlled trial
Sánchez-López M.; Pardo-Guijarro M.J.; del Campo D.G.-D.; Silva P.; Martínez-Andrés M.; Gulías-González R.; Díez-Fernández A.; Franquelo-Morales P.; Martínez-Vizcaíno V.; Mota J.; Martínez M.S.; Pacheco B.N.; Palencia N.M.A.; García-Prieto J.C.; García A.G.; Bueno C.Á.; Redondo I.C.; Carrascosa D.P.P.; de la Cruz L.L.; Niño C.E.T.; Gómez J.L.S.; Herraiz M.M.G.; Suarez S.J.; Martínez J.G.; Olivas R.M.; Serrano P.P.; López P.D.M.; Álvarez J.Á.; Serrano C.H.; Muñoz F.J.C.; Casero A.M.C; Escribano S.S.; Rey J.R.M.; Cañas I.N.; Arribas S.A.; Sánchez F.J.G.; Jiménez I.D.; López M.J.G.; de Mora V.A.; Cantarero A.B.; Merino I.R.; Pinilla J.M.; Boabén M.T.; Ruiz S.A.; Gavidia A.S.; Urbina A.J.C.; Escobar P.M.; Abellán M.V.; Espinosa N.M.M.; Gómez M.A.S.; Hidalgo L.R.; de la Hermosa Fernández-Infante A.R.; Arévalo C.G.; Maján S.G.; de Morales Romero L.M.; Cuenca A.I.C.; On behalf of the Movi-Kids group (BioMed Central Ltd., 2015) -
Mentally active but not inactive sedentary behaviors are positively related to adolescents’ cognitive-academic achievements, a cross-sectional study — The Cogni-Action Project
Cristi-Montero, Carlos; Hernandez-Jaña, Sam; Zavala-Crichton, Juan Pablo; Tremblay, Mark S.; Ortega, Francisco B.; Feter, Natan; Mota, Jorge; Aguilar-Farias, Nicolas; Ferrari, Gerson; Sadarangani, Kabir P.; Gaya, Anelise -
Impact of a multicomponent physical activity intervention on cognitive performance: The MOVI-KIDS study
Sánchez-López M.; Cavero-Redondo I.; Álvarez-Bueno C.; Ruiz-Hermosa A.; Pozuelo-Carrascosa D.P.; Díez-Fernández A.; Gutierrez-Díaz del Campo D.; Pardo-Guijarro M.J.; Martínez-Vizcaíno V. (Blackwell Munksgaard, 2019)