info:eu-repo/semantics/article
Assessing the functioning of Saudi Arabian government schools as learning organizations
Evaluación del funcionamiento de las escuelas gubernamentales de Arabia Saudita como organizaciones de aprendizaje
Registro en:
10.5281/zenodo.7470603
Autor
Aail Alharb, Gasem
Institución
Resumen
The purpose of this study was to examine teachers’ perceptions of school leaderships’ practices towards employing the characteristics of Learning Organizations in public education schools in Saudi Arabia. Methodology: Data were collected through learning school questionnaire (LSQ) that were adapted from Goh (2003). Main Findings: One of the most important results of the research is agreement on the importance of school leaderships in achieving Learning Organizations, and there are difficulties, including centralization, the low level of administrative support in educational departments, and the ineffectiveness of organizational education training programs, which require financial, administrative and training stimulation to develop schools. El estudio examina las percepciones de los maestros sobre las prácticas de líderes escolares mediante la aplicación de las características de las organizaciones de aprendizaje en escuelas de educación pública en Arabia Saudita. Metodología: Los datos se recolectaron a través del cuestionario de escuelas de aprendizaje (LSQ) que fueron adaptados de Goh (2003). Principales Hallazgos: Principalmente se encontró que hay acuerdo sobre la importancia de los liderazgos escolares para lograr organizaciones de aprendizaje; como dificultades, se hallaron: centralización, bajo nivel de apoyo administrativo en los departamentos educativos e ineficacia de la formación educativa organizacional. Se requiere estímulo financiero-administrativo y de formación para el desarrollo de las escuelas.