info:eu-repo/semantics/article
Simulation of dynamic problems using the Modellus software
Simulación de problemas de dinámica utilizando el software Modellus
Autor
Ríos, Víctor
Montero, Germán
García, Alfredo
Institución
Resumen
The objective of the research was to design some models of dynamics problems using the Modellus software in Physics. Regarding the theoretical foundation of the contents about the Modellus software, it is supported by theauthors: Da Silva (2014), Molina and Ortiz (2014), Rodríguez and Avella(2013), Zorrilla, et al, 2014), (Sarabando, et al, 2014), Morquecho and Peláez (2013), Moreira and Masini (2011). For the theory of Physics related to Newton’s Laws, was consulted, Tippens (2007), Serway and Jewett (2008) and Giancoli (2008). The methodology applied in this research is projective descriptive with non-experimental field transactional design. The projection and use of these simulations will achieve in the student a positive eventthrough the application of Newton’s laws observed in the software. Thismakes it possible to recommend Modellus software for teaching dynamics atany educational level. El objetivo de la investigación fue diseñar algunos modelos de problemas de dinámica utilizando el software Modellus en la Física. En cuanto a lafundamentación teórica de los contenidos sobre el software Modellus, se apoya en los autores: Da Silva (2014), Molina y Ortiz (2014), Rodríguez y Avella(2013), (Zorrilla, et al, 2014), (Sarabando, et al, 2014), Morquecho y Peláez (2013), Moreira y Masini (2011). Para la teoría de Física relacionada con las Leyes de Newtonse consultó Tippens. (2007), Serway y Jewett (2008), Giancoli (2008). La metodología aplicada en esta investigación es descriptiva proyectiva con diseño no experimental transaccional de campo. La proyección yutilización de estas simulaciones lograrán en el estudiante un acontecimiento positivo mediante la aplicación de las leyes de la Newton observadas en el software. Esto hace posible recomendar el software Modellus para la enseñanza de la dinámica en cualquier nivel educativo.