info:eu-repo/semantics/article
Strategic planning in service management Venezuela oil logistics
Planificación estratégica en las gerencias de servicios logísticos de petróleos de Venezuela
Autor
Nava, Wuilliams
Hernández, Calixto
Institución
Resumen
The objective of the research was to describe the strategic planning in the logisticsservices managements of Petróleos de Venezuela of the Eastern Coast of the Lake. Thestudy was descriptive, with a non-experimental, transectional and field design. Thepopulation was made up of the logistics services managers of Petróleos de Venezuelaof the Eastern Coast of the Lake. For the data collection, the survey technique wasapplied, with a questionnaire containing 16 items. The validation was carried out bythe judgment of 5 experts, and the reliability was calculated using the Cronbach's alphacoefficient, obtaining a 0.94 placing it in a very high reliability. The results showeda high compliance with the strategic planning in the studied managers, given byvery high compliance with the vision, policies and organizational structure and highcompliance with the mission, strategic objectives and values, representing a strengthfor management. La investigación tuvo como objetivo describir la planificación estratégica en lasgerencias de servicios logísticos de Petróleos de Venezuela de la Costa Oriental delLago. El estudio fue descriptivo, con diseño no experimental, transeccional y decampo. La población estuvo conformada por las gerencias de servicios logísticos dePetróleos de Venezuela de la Costa Oriental del Lago. Para la recolección de datosse aplicó la técnica de la encuesta, con un cuestionario contentivo de 16 ítems. Lavalidación se realizó mediante el juicio de 5 expertos, y la confiabilidad se calculó através del coeficiente Alfa de Cronbach obteniendo un 0,94 ubicándolo en una muyalta confiabilidad. Los resultados arrojaron un alto cumplimiento de la planificaciónestratégico en las gerencias estudiadas, dado por muy alto cumplimiento en lavisión, políticas y estructura organizativa y alto cumplimiento de la misión, objetivosestratégicos y valores, representando una fortaleza para la gestión.