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Public marketing in tourism and its impact on business development: Marketing público en el turismo y su impacto en el desarrollo empresarial
Marketing público en el turismo y su impacto en el desarrollo empresarial: Public marketing in tourism and its impact on business development
Registro en:
10.46398/cuestpol.4072.01
Autor
Dymchenko, Olena
Uhodnikova, Olena
Oliinyk, Olga
Kravtsova , Sofiia
Hurbyk, Yurii
Iovcheva, Alina
Institución
Resumen
The objective of the article is to analyze at a theoretical level public marketing in the tourism sector and its impact on business development. After the COVID-19 pandemic, everything indicates that tourism is positioned as a profitable business that has the capacity to boost the development of different dimensions of the economy, hence most advanced countries have developed a tourism marketing policy to promote their different natural, cultural, infrastructure and recreation options. Methodologically it is a documentary and analytical research. The results obtained allow us to conclude that a good marketing strategy is essential when it comes to attracting investments and tourists; however, this strategy is not standard, but will depend on the capacities, resources, hotel infrastructure and, of course, the interests and business development plans of each country. Moreover, the most appropriate way to assess the success or failure of public marketing, that is, that developed by the State and its institutional framework, is to analyze, through concrete empirical evidence, the results of this propaganda strategy with a model very similar to that used in the field of public policy evaluation in general. El objetivo del artículo consiste en analizar a nivel teórico el marketing público en el sector turismo y su impacto en el desarrollo empresarial. Terminada la pandemia de COVID-19 todo indica que el turismo se posiciona como negocio rentable que tiene la capacidad de dinamizar el desarrollo de diferentes dimensiones de la economía, de ahí que la mayoría de los países avanzados tengan elaborada una política de marketing de turismo para promover sus diferentes opciones naturales, culturales, de infraestructura y recreación. Metodológicamente se trata de una investigación documental y analítica. Los resultados obtenidos permiten concluir que una buena estrategia de marketing es fundamental cuando se trata de captar inversiones y turistas; no obstante, esta estrategia no es estándar, sino que va a depender de las capacidades, recursos, infraestructura hotelera y, por supuesto, de los interés y planes de desarrollo empresarial de cada país. Por lo demás, la forma más adecuada para valorar el éxito o fracaso del marketing público, esto es, el desarrollado por el Estado y su entramado institucional, es analizando, mediante evidencia empírica concreta, los resultados de esa estrategia propagandística con un modelo muy similar al empleado en el campo de la evaluación de políticas públicas en general.
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