info:eu-repo/semantics/article
Implementation of the International Convention on the Rights of the Child in the South Urals in the 1990s
Registro en:
10.46398/cuestpol.3970.20
Autor
Khudoborodov, Alexander L.
Samokhina, Anna V.
Korshunova, Nadezhda V.
Institución
Resumen
The relevance of the studied problem is determined by the subject of the study, namely the policy of the Russian Federation towards children. Children are the future of the state. The younger generation determines the future technological, intellectual, political, economic, demographic, and ecological wealth of the country. The objective of the article is to study the degree of implementation of the International Convention on the Rights of the Child in one of the largest regions of Russia – the South Urals in the 1990s. Research methods: synchronous, systemic-structural, historical-comparative, historical-genetic. As a result of the study, the authors draw conclusions and offer practical recommendations on the improvement of the state policy in the field of educating the younger generation in modern Russia. The practical significance of the conducted study is that the authors of the article investigated the first steps of implementation of the International Convention on the Rights of the Child in Russia. At the same time the authors explored unresolved issues in the field of children’s rights and public policy mistakes to prevent them from happening in the future. La relevancia del problema estudiado está determinada por el tema del estudio, a saber, la política de la Federación de Rusia hacia los niños. Los niños son el futuro del estado. La generación más joven determina la futura riqueza tecnológica, intelectual, política, económica, demográfica y ecológica del país. El objetivo del artículo es estudiar el grado de implementación de la Convención Internacional sobre los Derechos del Niño en una de las regiones más grandes de Rusia: los Urales del Sur en la década de 1990. Se emplearon los siguientes metodos sincrónico, sistémico-estructural, histórico-comparativo, histórico-genético. Como resultado del estudio, los autores extraen conclusiones y ofrecen recomendaciones prácticas sobre la mejora de la política estatal en el campo de la educación de la generación más joven en la Rusia moderna. La importancia práctica del estudio realizado es que permite visualizar los primeros pasos para la implementación de la Convención Internacional sobre los Derechos del Niño en Rusia. Al mismo tiempo, los autores exploraron cuestiones no resueltas en el campo de los derechos del niño y errores de política pública para evitar que sucedan en el futuro.