info:eu-repo/semantics/article
The Role of Information Technologies in Improving Efficiency of Russian Customs Administration (Based on Results of Sociological Survey)
Registro en:
10.46398/cuestpol.3969.38
Autor
Kurochka, Andrey
Popov, Mikhail
Gaidareva, Inna
Enina, Victoria
Institución
Resumen
As a research objective, the digital paradigm of economic and social development, in general, which defines the information strategy for the development of the Russian customs service and administration as necessary and priority, is analyzed. The methodological basis is based on the ideas and principles of an integrated information approach to the study of the customs service and the concept of «customs service», which treats the customs administration as service oriented. We also use additional theoretical approaches (socio-cultural and neo-institutional) as an explanatory model of the developmental characteristics of the Russian customs service. The empirical verification of conceptual attitudes in this study was conducted based on our 2020 expert sociological survey. In the survey, there were 269 employees of Rostov customs, which is structurally included in the Southern Customs Administration. The study concludes that the greater efficiency in the positive dynamics of the work of the Russian customs authorities is associated with the introduction of information technologies (especially electronic declaration). Consequently, the results of this study can be used to develop a strategy to overcome certain barriers in service. A modo de objetivo de investigación se analiza el paradigma digital del desarrollo económico y social, en general, que define la estrategia de información para el desarrollo del servicio y la administración aduanera de Rusia como necesaria y prioritaria. La base metodológica se basa en las ideas y principios de un enfoque integrado de información para el estudio del servicio aduanero y el concepto de «servicio aduanero», que trata a la administración aduanera como orientada al servicio. También utilizamos enfoques teóricos adicionales (socioculturales y neoinstitucionales) como modelo explicativo de las características de desarrollo del servicio de aduanas ruso. La verificación empírica de las actitudes conceptuales de este estudio se llevó a cabo sobre la base de nuestra encuesta sociológica de tipo experto de 2020. En la encuesta, había 269 empleados de la Aduana de Rostov, que está estructuralmente incluida en la Administración de Aduanas del Sur. El estudio concluye que la mayor eficiencia en la dinámica positiva del trabajo de las autoridades aduaneras rusas está asociada con la introducción de tecnologías de la información (especialmente con la declaración electrónica). En consecuencia, los resultados de este estudio se pueden utilizar para desarrollar una estrategia para superar ciertas barreras en el servicio.