info:eu-repo/semantics/article
Online mediation due to the quarantine caused by COVID-19 Pandemic
Mediación online en la cuarentena provocada por la pandemia COVID-19
Autor
Dontsov, Denys
Neugоdnikov, Andrii
Bignyak, Oleksandr
Kharytonova, Olena
Panova, Liydmyla
Institución
Resumen
The institute of mediation is becoming increasingly popular. This is due to several factors, including the possibility to save on attorneys' fees and court costs. Mediation also helps to save a lot of time and find a solution to the conflict that would satisfy both parties as quickly as possible. During the pandemic, the institution of mediation, like many other spheres of public life, moved online. The mediation process itself involves individuals who use online communication or even artificial intelligence, such as chatbots. Thus, in connection with the transition of mediation to the online plane, there is a need for legal support for the use of innovative technologies in the field of mediation. Thus, the article is relevant and timely in terms of quarantine restrictions. The object of research is public relations in the field of online mediation. The authors of the article used general and special research methods. The authors of the article concluded that online mediation is a useful institution, but the implementation of appropriate procedures must take care to protect private information, as there is no full control over the situation outside the camera of a computer, tablet, phone, or other device with access on the Internet. El instituto de mediación es cada vez más popular. Esto se debe a varios factores, incluyendo la posibilidad de ahorrar en honorarios de abogados y costos judiciales. La mediación ayuda a ahorrar tiempo y a encontrar una solución al conflicto que satisfaga a ambas partes. Durante la pandemia, la institución de la mediación, como muchas, se desarrolló en la web. El proceso de mediación en sí involucra a individuos que utilizan la comunicación en línea o incluso la inteligencia artificial, como chatbots. Así, en relación con la transición de la mediación al plan online, es necesario un apoyo jurídico para el uso de tecnologías innovadoras en el ámbito de la mediación. Por lo tanto, el artículo es relevante en términos de restricciones de cuarentena. El objeto de la investigación es el estudio de las relaciones públicas en el campo de la mediación en línea. Los autores utilizaron métodos de investigación generales y especiales. Se concluye que la mediación en línea es una institución útil, pero la implementación de procedimientos apropiados debe tener cuidado de proteger la información privada, ya que no hay un control total sobre la situación fuera del ordenador, tableta, teléfono u otro dispositivo con acceso a Internet.