info:eu-repo/semantics/article
Managing by values as a model of implementation in the Faculty of Administrative and Accounting Sciences of the University of La Salle, Bogotá, Colombia
La administración por valores, como modelo de implementación en la Facultad de Ciencias Administrativas y Contables de la Universidad de La Salle, Bogotá, Colombia
Registro en:
10.33801/fe.v1i2.11941
Autor
Sánches Diez, Andrés Felipe
Institución
Resumen
The Universidad de La Salle, of Bogotá, Colombia has as a mission "the integral education and the generations of knowledge that contributes to the social and productive transformation of the country" (Proyecto Educativo Universitario Lasallista, 2007). Parting from this mission within the faculty of administrative and accounting sciences, a model of academic and administrative management, based on managing by values (MBV) is proposed. The research aims to realize a prospective vision of improvement of the Faculty of Administrative and Accounting Sciences of the Universidad de La Salle, by implementing a model of MBV in its senior management (directors), as a cornerstone of the development of the associated personnel to the faculty and the students. The methodology was focused on the accomplishment of a descriptive research through the collection of information, through direct observation and exploratory recognition.
La Universidad de La Salle, de Bogotá, Colombia tiene como misión "la educación integral y la generación de conocimiento que aporte a la transformación social y productiva del país" (Proyecto Educativo Universitario Lasallista, 2007); partiendo de esta misión al interior de la Facultad de Ciencias Administrativas y Contables se propone un modelo de gestión gerencial académico-administrativo, basado en la administración por valores (APV). La investigación tiene por objetivo realizar una visión prospectiva de mejoramiento de la Facultad de Ciencias Administrativas y Contables de la Universidad de La Salle, al implementar un modelo de APV en su alta gerencia (directivos), como piedra angular del desarrollo del personal asociado a la Facultad y los estudiantes. La metodología se centró en la realización de una investigación descriptiva mediante la recolección de información, a través de la observación directa y el reconocimiento explorativo.