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Second/third generation Asian business entrepreneurs in the UK
Empresarios asiáticos de segunda y tercera generación en el Reino Unido
Registro en:
10.33801/fe.v9i2.3787
Autor
Dhaliwal, Spinder
Institución
Resumen
The "growth" of Asian enterprises has been a much commented feature of the small business population. Asian entrepreneurs have been eulogized by the popular press keen to laud free enterprise heroes. More detached academic commentary has also sought to identify the key success factors for this entrepreneurial minority. This paper seeks to explore the role of the second/third generation of British Asian entrepreneurs who were brought up and educated in the UK. In order to analyze the position of second/third generation Asians in business, a series of qualitative interviews were undertaken with 10 respondents, five men and five women. The questions asked focus upon second generation banking, management style, use of technology and expansion. This paper sheds light n a number of neglected issues within the increasingly important area of ethnic entrepreneurship. First a clearer picture will emerge of the roles, responsibilities, vision and practices of this new generation of entrepreneurs. Second, methodologically the paper will be novel in so far as the gender and ethnicity issues are both taken into account. Half the respondents are women. Hence the study also aims to examine the hitherto neglected issue of women‘s experiences in managing enterprises. Finally, policy makers are increasingly reminded to appreciate the need of the diversity of ethnic minorities in business. Esta investigación explora el rol de la segunda y tercera generación de empresarios asiático- británicos nacidos y educados en el Reino Unido. La herramienta de investigación que se empleó consistió de entrevistas cualitativas a una muestra de 10 participantes: 5 hombres y 5 mujeres. Se les administró un cuestionario que incluyó temas sobre la generación de la banca, estilos gerenciales, uso de tecnología y la expansión. Además, se incluyó el tema sobre los conflictos entre fundadores y sucesores.La investigación arroja luz sobre varios aspectos desatendidos en el empresarismo étnico, como son los aspectos sobre género y etnicidad. La mitad de los participantes fueron mujeres, con lo que se pretendió explorar la participación de éstas en la administración de empresas, tema que no se había estudiado hasta el momento. Entre las recomendaciones, se insta a todos los que ostentan el poder decisional, a reconocer la importancia de la diversidad de las minorías étnicas en los negocios.