info:eu-repo/semantics/article
La política pública y el transporte multimodal: Ejes de desarrollo e integración regional
Registro en:
10.29166/anales.v1i372.1242
Autor
Usiña, Jhon
Institución
Resumen
The strategic importance of public policy with regard to the decision of investment in infrastructure for transportation service - but not the commonly known transport - but that multimodal transport, planned and organized, that enhances the local development and encourages the integration of economic activities which take place in a country, as a crucial issue to secure the growth of the economies of the today’s nations.
The issue of lack of infrastructure for multimodal transport has been a matter of political decision, rather than issues of financing these works, all for reasons opposite the changing, to the understanding that the world is dynamic and global trade accelerates this change. In recent years much has been said of public policy and social development, but how many of those manuscripts have ended in better opportunities for isolated communities are still insolated of productive development - for example the Amazon - and precisely because they are isolated these towns do not have the basic infrastructure in communications. There is a debate on regional integration among countries that share trade relations but the only way to achieve these goals for which many people talk about is having an infrastructure ready to work in the to multimodal transportation service. La importancia estratégica que tiene la política pública en cuanto a la decisión de inversión en infraestructura para el servicio del transporte – pero no del transporte conocido comúnmente – sino aquel transporte multimodal; planificado y organizado, aquel que potencia el desarrollo local y fomenta la integración de las actividades económicas que se realizan en un país, es un asunto trascendental para afianzar el crecimiento de las economías de las naciones de hoy.
El tema de déficit de infraestructura para el transporte multimodal ha sido cuestión de decisión política, más que cuestiones de financiamiento de dichas obras; esto por razones antagónicas al cambio, al entendimiento de que el mundo es dinámico y que el comercio global acelera éste cambio. En los últimos tiempos mucho se ha hablado de la política pública y el desarrollo social, pero cuántos de aquellos manuscritos se han plasmado en mejores oportunidades para comunidades que aún son aisladas del desarrollo productivo – por ejemplo la Amazonía - , y precisamente son aisladas porque no disponen de infraestructura básica en comunicaciones, se debate sobre integración regional entre países que comparten relaciones comerciales, pero el único camino para lograr estos fines sobre los que mucha gente habla, es la infraestructura al servicio del transporte multimodal.