info:eu-repo/semantics/article
Using social media in writing among Primary School pupils
Uso de las redes sociales en la escritura entre alumnos de primaria
Autor
Kim Yuk, Aderlin Chung
Md Yunus, Melor
Suliman, Ashairi
Institución
Resumen
The advancement of technology has brought transformation in education. Utilisation of social media to promote learning are increasing exponentially at secondary and tertiary education levels. However, the researcher was still doubting using social media on current primary school pupils. Thus, this study aimed to explore the use of social media among primary school pupils and how they perceive towards the use of English in writing on social media. Questionnaires were distributed among 37 primary 4 pupils in a Chinese vernacular school in a Southern state in Malaysia. The findings showed that YouTube is the most prominent tool used among the pupils and they have good competency in using the social media which they always use. Pupils use social media for academically and non-academically purposes. However, slightly more than half of the pupils do not have positive perceptions towards using English in writing on social media. Social media could be exploited in learning writing activities to increase the awareness of pupils towards a better writing performance. El avance de la tecnología ha traído transformación en la educación. La utilización de las redes sociales para promover el aprendizaje está aumentando exponencialmente en los niveles de educación secundaria y terciaria. Sin embargo, el investigador todavía dudaba de usar las redes sociales en los alumnos actuales de primaria. Por lo tanto, este estudio tuvo como objetivo explorar el uso de las redes sociales entre los alumnos de primaria y cómo perciben el uso del inglés en la escritura en las redes sociales. Los cuestionarios se distribuyeron entre 37 alumnos de primaria 4 en una escuela vernácula china en un estado del sur de Malasia. Los resultados mostraron que YouTube es la herramienta más destacada utilizada entre los alumnos y que tienen una buena competencia en el uso de las redes sociales que siempre usan. Los alumnos usan las redes sociales con fines académicos y no académicos. Sin embargo, un poco más de la mitad de los alumnos no tienen percepciones positivas sobre el uso del inglés por escrito en las redes sociales. Las redes sociales podrían explotarse en el aprendizaje de actividades de escritura para aumentar la conciencia de los alumnos hacia un mejor rendimiento de escritura.