info:eu-repo/semantics/article
Principals’ practices in co-curricular management
Prácticas de directores en gestión co-curricular
Author
Salwana Alias, Bity
Norhaini Mansor, Azlin
Ishak, Mohd Radzi
Institutions
Abstract
Principal’s disability in managing co-curricular activities effectively and efficiently can affect student achievement. Nowadays it will also affect students’ application to further study at a higher level since it has become a compulsory requirement for the application to be approved. Co-curricular activities management is also often being handed over to the senior assistant, whereas as a school manager, the principal should be able to do their best in managing it. Hence, this qualitative study is conducted with the aim of exploring principals’ practices in managing co-curricular activities. The instrument is interview protocol. The total number of respondents are 7 principals, 4 senior assistants, and 3 senior teachers, from 7 schools selected for the study. The qualitative data from interviews is manually analyzed to obtain an explanation of the principals’ practices in managing co-curricular activities. Overall, this study found that principals did the best practices in terms of management, however, in certain areas such as limited school compound, inadequate equipment, and physical facilities, and unskilled teachers to train students, principals need to find a better strategy. Therefore, principals are encouraged to practice lifelong learning to ensure that their practices in co-curricular are at their best consistently. La discapacidad del director en la gestión efectiva y eficiente de las actividades co-curriculares puede afectar el rendimiento de los estudiantes. Hoy en día también afectará la solicitud de los estudiantes para seguir estudiando en un nivel superior, ya que se ha convertido en un requisito obligatorio para que la solicitud sea aprobada. La gestión de actividades co-curriculares a menudo también se entrega al asistente principal, mientras que, como gerente de la escuela, el director debe ser capaz de hacer lo mejor en su gestión. Por lo tanto, este estudio cualitativo se realiza con el objetivo de explorar las prácticas de los directores en la gestión de actividades co-curriculares. El instrumento es el protocolo de entrevista. El número total de encuestados son 7 directores, 4 asistentes superiores y 3 maestros principales, de 7 escuelas seleccionadas para el estudio. Los datos cualitativos de las entrevistas se analizan manualmente para obtener una explicación de las prácticas de los directores en la gestión de actividades co-curriculares. En general, este estudio encontró que los directores hicieron las mejores prácticas en términos de gestión, sin embargo, en ciertas áreas, como un complejo escolar limitado, equipos e instalaciones físicas inadecuados y maestros no calificados para capacitar a los estudiantes, los directores deben encontrar una mejor estrategia. Por lo tanto, se alienta a los directores a practicar el aprendizaje a lo largo de toda la vida para asegurarse de que sus prácticas en co-curricular estén en su mejor momento de manera consistente.