dc.contributorCalle Guamantario, Wilson Patricio
dc.creatorCárdenas Cadme, Ángel Eugenio
dc.creatorEspinoza Naspud, Juan Andrés
dc.date.accessioned2015-04-25T14:47:31Z
dc.date.accessioned2022-10-20T18:32:39Z
dc.date.available2015-04-25T14:47:31Z
dc.date.available2022-10-20T18:32:39Z
dc.date.created2015-04-25T14:47:31Z
dc.date.issued2015-03
dc.identifierhttp://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/8895
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/4579583
dc.description.abstractThe document contains the design of a structure that is attachable to the fifth wheel of the truck. The project begins with the theory different types of tractor trailers and functions can play; on this basis he continues with the design of an adjustable structure to these characteristics, we proceed with the calculations and simulation, and finally the economic study of the project are presented.
dc.languagespa
dc.rightsopenAccess
dc.subjectDISEÑO ESTRUCTURAL
dc.subjectDISEÑO EN INGENIERÍA
dc.subjectANÁLISIS ESTRUCTURAL (INGENIERÍA)
dc.subjectRESISTENCIA DE LOS MATERIALES
dc.subjectSIMULACIÓN POR COMPUTADORES
dc.subjectREMOLCADORES
dc.titleDiseño, cálculo y simulación de un remolcador y grúa oleohidráulica de rescate con una capacidad de carga y arrastre de 20 Ton. acoplable en camiones con quinta rueda
dc.typebachelorThesis


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