dc.contributorRivera Campoverde, Néstor Diego
dc.creatorPinto Sigua, Wilmer Freddy
dc.creatorTorres Guamán, Juan Diego
dc.date.accessioned2015-04-07T20:31:26Z
dc.date.accessioned2022-10-20T18:20:56Z
dc.date.available2015-04-07T20:31:26Z
dc.date.available2022-10-20T18:20:56Z
dc.date.created2015-04-07T20:31:26Z
dc.date.issued2015-02
dc.identifierhttps://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/8020
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/4575247
dc.description.abstractThe document consists of the analysis of the characteristic spectra of vibrations that are generated in the front suspension, the study is carried out in different worn: cobblestone, concrete and asphalt, combining modifiable factors as the load of the vehicle, worked and pressure in the tires; the purpose is to determine the best condition where the amplitude in the spectra they are less pronounced.
dc.languagespa
dc.rightsopenAccess
dc.subjectINGENIERÍA DEL TRÁNSITO
dc.subjectAUTOMÓVILES - MUELLES Y SUSPENSIÓN
dc.subjectAUTOMÓVILES - NEUMÁTICOS
dc.subjectVÍAS DE TRÁNSITO - INVESTIGACIONES
dc.subjectVIBRACIÓN - ANÁLISIS ESPECTRAL
dc.titleEstudio de los efectos de los diferentes tipos de calzada en la suspensión delantera de un vehículo Chevrolet Steem mediante el análisis de vibraciones
dc.typebachelorThesis


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