artículo científico
Phenomenology of faith and anthropology in Edith Stein: In view of an empathic pedagogy
Fenomenología de la fe y antropología en Edith Stein: En miras de una pedagogía empática
Fecha
2014-10-01Autor
Céspedes Solís, Pablo
Institución
Resumen
This paper addresses the philosophical and historical contexts of early twentieth-century Europe, particularly Germany, in order to better understand the life, work and thought of Edith Stein (Saint Teresa Benedicta of the Cross). A primary analysis of Stein’s work in philosophical anthropology and the phenomenology of faith and pedagogy will be presented, followed by a reflection on her possible contribution to Latin American social science and literature. El presente trabajo aborda los contextos históricos y filosóficos de principios de siglo XX en Europa, particularmente Alemania, para comprender la vida, obra y pensamiento de Edith Stein (santa Teresa Benedicta de la Cruz). Se hará un análisis primordial de su obra en torno a la antropología filosófica, la fenomenología de la fe y la pedagogía. Se pretende hacer una reflexión que busque los posibles aportes de esta pensadora a las ciencias sociales y las letras latinoamericanas.