http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
Language Teaching Techniques for Pronouncing the Past Tense Phonemes /t/, /d/, and /ɪd/ in Regular Verbs When Reading Aloud
Fecha
2020-11-04Autor
https://orcid.org/0000-0002-0742-7328
Sánchez Vargas, Sergio
Zamora Sánchez, Geraldine
Institución
Resumen
This article presents the results of a research study based on two language teaching techniques, drilling and col-or-coding, and their effect on the correct pronunciation of the past tense phonemes /t/, /d/, and /ɪd/ in regular verbs in simple past tense when reading aloud; the pop-ulation of this study was composed of twelve young adults. Qualitative and quantitative data from two in-struments: an identification tally sheet and a question-naire were gathered. The results obtained in the pre and post-test (identification tally sheet) and the performance of the participants from the experimental groups (B and C) showed that there was a positive impact on the accu-rate production of the past tense phonemes when read-ing aloud. Lastly, this research study provides evidence to claim the teaching of drilling and color-coding tech-niques are useful to pronounce the past tense phonemes /t/, /d/, and /ɪd/ in regular verbs correctly. Este artículo presenta los resultados de una investigación basada en dos técnicas de enseñanza, repetición y código de colores, y su efecto en la pronunciación correcta de los fonemas /t/, /d/, e /ɪd/ en verbos regulares en pasado sim-ple cuando se lee en voz alta; la población de este estudio estuvo conformada por doce adultos jóvenes. Informa-ción cualitativa y cuantitativa fue recolectada por medio de dos instrumentos: una escala de identificación y un cuestionario. Los resultados obtenidos en la evaluación inicial y en la final y el desempeño de los participantes y de las participantes de los grupos experimentales (B y C) mostraron que hubo un impacto positivo en la producción correcta de los fonemas en pasado simple cuando se lee en voz alta. Finalmente, esta investigación muestra evidencia que afirma que las ténicas de repetición y el código de colores son útiles para pronunciar los fonemas del pasado simple correctamente.