Changes in product design and development processes: design thinking, service design and user experience
Registro en:
Recurso completo
Autor
Del Giorgio Solfa, Federico
Alvarado Wall, Ticiana
Amendolaggine, Guido
Resumen
This article addresses the new theories and concepts of design management: design thinking, user experience (UX) and service design. They consider people's experiences and focus on the characteristics of each one of them. From industrial design, the scope and relationships between these definitions-now better visible-were analyzed, which always belonged to the design field of the discipline, from which an attempt was made to identify how they influence innovation, design and development of new products. To account for the evolution that the design field has had, the most significant processes are contrasted to visualize the differences that make this change fundamental. Finally, it is concluded on its strategic relevance for the application in public and private organizations. Also taking into account how these theories are methodologically incorporated into the set of activities inherent to industrial design. Keywords: industrial design, design process, user experience, design thinking, service design, human-centered design. Este artículo aborda las nuevas teorías y conceptos de la gestión del diseño: pensamiento de diseño, experiencia de usuario (UX) y diseño de servicios. Consideran las experiencias de las personas y se centran en las características de cada una de ellas. Desde el diseño industrial, se analizaron los alcances y relaciones entre estas definiciones -ahora más visibles-, que siempre pertenecieron al campo del diseño de la disciplina, desde el cual se intentó identificar cómo influyen en la innovación, diseño y desarrollo de nuevos productos. Para dar cuenta de la evolución que ha tenido el campo del diseño, se contrastan los procesos más significativos para visualizar las diferencias que hacen fundamental este cambio. Finalmente, se concluye sobre su relevancia estratégica para la aplicación en organismos públicos y privados. También teniendo en cuenta cómo estas teorías se incorporan metodológicamente al conjunto de actividades inherentes al diseño industrial.
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Design & emoção : a mediação do designer na interpretação das necessidades e dos desejos das pessoas
Rosa, Velcy Soutier da; Kindlein Junior, Wilson; Roldo, Liane -
Nuevos paradigmas para el diseño de productos : Design thinking, service design y experiencia de usuario
Del Giorgio Solfa, Federico; Amendolaggine, Guido; Alvarado Wall, Ticiana Agustina -
Design Thinking Canvas Autonomus: addressing Little Design Up-Front through conceptual design automation
FERNANDES, Farley Millano de Mendonça