info:eu-repo/semantics/article
Using the Council of Europe’s autobiographies to develop quality education in the foreign language classroom in higher education
Fecha
2019-10-12Registro en:
Porto, Melina; Using the Council of Europe’s autobiographies to develop quality education in the foreign language classroom in higher education; Routledge; Language and Intercultural Communication; 19; 6; 12-10-2019; 520-540
1470-8477
1747-759X
CONICET Digital
CONICET
Autor
Porto, Melina
Resumen
This article shows the potential of the Council of Europe’s Autobiography of Intercultural Encounters and Autobiography of Intercultural Encounters through Visual Media to develop quality education in the (foreign) language classroom in Higher Education. Whereas the literature focuses on their contributions to fostering intercultural awareness and reflection as one step to develop intercultural communicative competence in language education, the purpose of this paper is to show that they have a broader significance in terms of the development of three capacities leading to quality education according to Nussbaum, namely critical thinking, imaginative understanding and world citizenship. Este artículo muestra el potencial de la Autobiografía de Encuentros Interculturales y la Autobiografía de Encuentros Interculturales a través de Medios Visuales para el desarrollo de la educación de calidad en la enseñanza de lenguas en la educación superior. Mientras que la bibliografía se centra en sus aportes para el desarrollo de la conciencia y la reflexión interculturales como un paso hacia la competencia comunicativa intercultural, el objetivo de este trabajo es mostrar que tienen una importancia más amplia en términos del desarrollo de tres capacidades que conducen a la educación de calidad según Nussbaum: el pensamiento crítico, la comprensión imaginativa y la ciudadanía global.