Trabajo de grado - Pregrado
English language teacher educators’ experiential knowledge in classroom practices
Autor
Guana Rodríguez, Laura Andrea
Vargas Ardila, Juan Esteban
Institución
Resumen
<p>Este estudio de investigación busca identificar cómo los profesores educadores de inglés en la Licenciatura en Lenguas Extranjeras, Facultad de Ciencias de la Educación, en la Universidad La Salle, entienden el conocimiento experiencial en relación con la enseñanza del idioma inglés, y cómo éste contribuye a la planificación y desarrollo de las clases de idioma inglés. El estudio está encaminado alrededor de la fenomenología para analizar entrevistas y observaciones realizadas con cuatro profesores educadores de licenciatura del programa. Los descubrimientos muestran que el conocimiento experiencial del profesor de licenciatura del idioma inglés es esencial en el momento de pensar acerca de sus planeaciones y desarrollo de sus clases de enseñanza</p> This research study looks to identify how English language teacher educators in the BA in Foreign Languages, Education Sciences Faculty, at La Salle University, understand experiential knowledge in relation to English language teaching, and how it contributes to planning and developing English language classes. The study walks around a phenomenological study to analyze interviews and observations with four teacher educators of the program. Findings demonstrate that English language teacher educators’ experiential knowledge is essential at the moment to think about their planning and develop their teaching classes. According to the results, experiential knowledge contributes to teachers-educators’ thoughts, perceptions, use of tools, goals and relationships they have with students, all linked with the success of teaching practices.